Boostowski među startap kompanijama na TechCrunch Disrupt-u
Početkom oktobra u San Francisku održana je godišnja konferencija inovacionih tehnologija TechCrunch Disrupt, jedna od vodećih iz sfere startap kompanija i konkurentnih tehnoloških inovacija. U Moscone Centar okupilo se gotovo 10.000 učesnika sa radovima iz oblasti robotike, video igrica, blokchain-a i veštacke inteligencije. Trodnevna konferencija ponudila je širok spektar sadržaja, tako da ste na jednoj od platformi, “Extra Crunch”, mogli da čujete korisne savete iskusnih preduzetnika kako da osnujete, vodite i unapređujete svoju startap firmu.
Među preduzetnicima iz celog sveta našla se i kompanija Boostowski iz Srbije, koja je pobedom na regionalnom takmičenju inovatora u Tivtu ove godine obezbedila učešce na prestižnoj konferenciji u San Francisku. Boostowski je plod saradnje Biljane Ždrale, kao nosioca ideje, i kompanije 30 Hills, na čelu sa Đorđem Filipovćiem, koji je ceo koncept stavio u digitalnu formu. Aplikacija kojom su se predstavili je servis za unapređenje (boost) produktivnosti maloprodaje (retail) .
“Radeći kao konsultant za maloprodaju u Srbiji, uočila sam da je glavni problem u radnjama čest obrt radnika jer su prodavci slabo plaćeni, sami tim demotivisani i na neki način prepušteni sami sebi, i da niko posao prodavca u maloprodaji ne posmatra kao karijernu šansu. Naša aplikacija omogućava radnicima svakodnevne treninge, bonus programe, dnevnu komunikaciju sa menadžerima i uvid u postignute rezultate. To je izazov u maloprodaji na koji smo želeli da skrenemo paznju,” rekla nam je Biljana Ždrale.
Od inovacionog fonda, koji finansira svetska banka, Boostowski je dobio mini grant kao pomoć da usavrše proizvod u saradnji sa investitorom, kao i da urade marketinški plan za izlazak na evropsko, a potom i na svetsko tržište. Na pitanje kako je Srbija rangirana na ovoj lestvici inovatora, Biljana Ždrale nam je objasnila: ”Ljude iz Srbije na globalnom tržištu vide više kao graditelje (developere), manje kao inovatore. Korporacije moraju da prave klimu za inovacije unutar sebe, jer inovacije ne mogu da se baziraju samo na preduzetnicima. To je nešto na čemu moramo da radimo ako nećemo da nas gledaju kao fabriku, već kao mozak operacija, a mislim da imamo uslove da to i ostvarimo.”
Teme TechCrunch Disrupt-a su se bavile i time kako da zaradite svoj prvi dolar i da budete uspešni u procesu zapošljavanja, do toga kako da osnujete svoj brend ili promovišete sopstvenu ideju među rastućom konkurencijom. “Start-up Alley” je bio rezervisan za prezentaciju radova novodolazećih kompanija. Kroz brojne interaktivne radionice posetioci su mogli da se direktno uključe i praktično isprobaju rad izloženih projekata. Poseban naglasak bio je na “Disrupt Battlefield”, takmičenju start-up kompanija za prestižnu novčanu nagradu. Učesnike konferencije su dobrodošlicom pozdravili glavni organizatori TechCrunch-a Mike Butcher i Matthew Panzarino. Među istaknutim govornicima bili su Marc Benioff, izvršni direktor Salesforce, Heather Adkins Direktor IT sektora iz Gugla, glumac Joseph Gordon Lewitt koji je predstavio svoju novu produkcijsku kuću HitRecord i mnogi drugi.