Cruise robotaksi se vraća u Arizonu
Kompanija je prošle godine zaustavila sve svoje operacije nakon sudara sa pešakom u Kaliforniji.
Kompanija je otpustila devet ključnih izvršnih direktora
Cruise će ponovo početi sa korišćenjem svojih autonomnih vozila nakon velikih promena prošle godine. Promene prošle godine su dovele do pauze u nekim operacijama, gubitka izvršnog direktora i otpuštanja velikog dela svoje radne snage, uključujući nekoliko izvršnih direktora. Podružnica GM-a je navela da nastavlja sa svojim vožnjama kako bi prikupila informacije o putu i kreirala mape za svoja autonomna vozila. Prva Cruise vozila koja će ponovo krenuti na put biće raspoređena u Feniksu, Arizoni. Kompanija takođe planira da se proširi na druge gradove dok nastavlja “da sarađuje sa zvaničnicima i liderima zajednice.”
Cruise je suspendovao sve svoje operacije bez vozača nekoliko nedelja nakon incidenta u Kaliforniji. Tada je jedan od robotaksija pregazio i povukao pešaka koji je bio bačen na njegov put nakon što ga je udario drugi automobil. Kalifornijski DMV i Komisija za javne usluge Kalifornije su oduzeli licence za rad u državi zbog tog incidenta i drugih problema vezanih za bezbednost. Do novembra prošle godine, Cruise je takođe suspendovao vožnju sa čovekom u robotaksiju. To je bio deo proširenog istraživanja bezbednosti koje je sprovela nezavisna konsultantska firma.
Bez aktiviranja autonomnih sistema
Kyle Vogt, suosnivač i izvršni direktor kompanije, podneo je ostavku ubrzo nakon toga. Kompanija je takođe otpustila devet ključnih izvršnih direktora. Stigle su optužbe da je Cruise zadržao video snimak koji pokazuje žrtvu u incidentu u Kaliforniji zgnječenu ispod njegovog vozila. U decembru je proizvođač robotaksija otpustio 24 posto svoje radne snage, što je bilo oko 900 zaposlenih. Prema izveštajima od prošle godine Cruise vozila takođe imaju problema sa prepoznavanjem dece.
Cruise je naveo da je tokom poslednjih nekoliko meseci sprovodio testiranje na zatvorenim stazama dok radi na obnavljanju poverenja. Sva robotaksija koja idu u Feniks će biti vozila kojima upravljaju ljudi bez aktiviranih autonomnih sistema. Krajnji cilj, naravno, jeste da ponovo pokrene potpuno autonomna vozila bez vozača, ali kompanija nije navela da li ima krajnji datum i određeni vremenski okvir.
Izvor: Engadget