Dezinformacije na Facebooku dobijaju više engagement-a nego vesti
Nova recenzirana studija istraživača sa dva univerziteta, pokazuje da su dezinformacije na Facebooku imale šest puta veći engagement od pravih vesti.
Studija se bavi samo angažmanom, a ne “reach-om”
Studija je pregledala postove sa Facebook stranica više od 2.500 izdavača vesti u periodu od avgusta 2020. do januara 2021. Istraživači su otkrili da stranice koje objavljuju više dezinformacija, redovno dobijaju više lajkova, deljenja i komentara. Ovo povećano angažovanje viđeno je u čitavom političkom spektru, ali studija je otkrila da „izdavači s desne strane imaju mnogo veću sklonost da dele pogrešne informacije od izdavača u drugim političkim kategorijama“. Istraživači će podeliti studiju u okviru Internet Measurement konferencije 2021. u novembru. Portparol Facebooka istakao je za Post da se studija bavi samo engagementom, a ne “reach-om” – što je izraz koji kompanija koristi da opiše koliko ljudi vidi deo sadržaja na Facebooku, bez obzira na to jesu li u interakciji s njim.
Facebook ipak ne stavlja podatke o reach-u na raspolaganje istraživačima. Umesto toga, oni i drugi koji žele da razumeju i kvantifikuju problem dezinformacija platforme društvenih medija – uključujući i ove istraživače – često su se okretali alatu zvanom CrowdTangle, koji je u vlasništvu Facebooka. U avgustu je Facebook prekinuo pristup ovim podacima. U nastojanju da obori tvrdnje da su dezinformacije problem na Facebooku, kompanija je u avgustu objavila „izvještaj o transparentnosti“ u kojem su postavljeni najgledaniji postovi na platformi tokom drugog kvartala godine, od aprila do juna.
Međutim, samo nekoliko dana kasnije, The New York Times je otkrio da je Facebook prvo odustao od planova za objavljivanje izveštaja o prvom kvartalu, jer je najgledaniji post između januara i marta članak koji je pogrešno povezao vakcinu protiv koronavirusa sa smrću lekara na Floridi – post koji su mnoge desničarske stranice koristile za sejanje sumnje u efikasnost vakcina.
Izvor: Theverge