Etsy otpušta 11 odsto svojih zaposlenih
Usporena potrošnja i porast troškova oglašavanja imali su velike posledice po kompaniju.
Kompanija se suočava sa usporavanjem potrošnje potrošača
Etsy je najnovija kompanija koja otpušta svoje zaposlene u 2023. godini. CEO kompanije Josh Silverman potvrdio je da će Etsy otpustiti 11 odsto svojih zaposlenih. To je oko 225 zaposlenih. Ova otpuštanja predstavljaju prvo značajno smanjenje radne snage poslednjih godina u kompaniji. Takođe, biće promena u rukovodstvu, uključujući odlaske dva izvršna direktora početkom 2024. godine.
“Nakon dubokih diskusija i pažljivog razmatranja, reorganizujemo našu internu strukturu kako bismo bliže uskladili naše resurse sa našim najvažnijim poslovnim prioritetima i bolje služili našim kupcima”, naveo je Silverman. “Kao deo tih promena, delimo vest da se moramo oprostiti od otprilike 225 članova tima. Smanjujemo radnu snagu za oko 11 odsto. Ova odluka je među najtežima koje smo ikada doneli i jedna koju smo iskreno pokušavali da izbegnemo.”
Kompanija se suočava sa usporavanjem potrošnje potrošača. Na to je i upozorilo rukovodstvo u izveštaju za treći kvartal 2023.godine. “Trenutno okruženje veoma je izazovno za potrošnju stvari koje nisu nužne”, rekao je Silverman investitorima prošlog meseca. “Stoga je važno priznati da će nestabilna makro klima otežati rast ovog kvartala.”
Rast prihoda kompanije je zastao poslednjih godina
Kupci prilagođavaju svoje navike trošenja nakon perioda pandemije. Silverman je izjavio da su kompanije poput Temu-a i Shein-a takođe imale uticaj na finansijske rezultate Etsy-a. Ove kompanije su zbog brzog rasta, preuzele deo tržišnog udela od mnogih drugih kompanija na tržištu.
Međutim, borba oko tržišne pozicije nije jedini problem. Shein i Temu su takođe podigli troškove oglašavanja Etsy-a. “Još jedna stvar koja se dešava je da oni troše veliku količinu novca na marketing ali nije jasno da li koriste kriterijume za procenu koliko im se taj novac vraća u vidu investicije”, dodao je Silverman. „Ove kompanije uglavnom dominiraju u uticaju na troškove oglašavanja, posebno na plaćenim kanalima poput Google-a i Mete“.
Silverman planira da tržištu predstavi “kvalitet, vrednost i pouzdanost” platforme kako bi odoleo mlađim konkurentima koji se specijalizuju za jeftinije proizvode. “Imam velike planove, ali nam je potrebna prava struktura i resursi kako bismo ih uspešno sproveli”, naveo je Silverman.
“Mi smo suprotnost od Temu-a“, rekao je Silverman investitorima u novembru. “Ako bih morao da razmišljam o tome šta je potpuna suprotnost od Etsy-a, verovatno je to Temu.”
Kao deo reorganizacije, glavni marketing direktor Etsy-a, Ryan Scott, i glavni direktor ljudskih resursa, Kim Seymour, napustiće kompaniju 1. januara. Glavna operativna direktorka Raina Moskowitz će sada voditi timove za marketing dok će glavni direktor proizvoda Nick Daniel voditi timove koji se bave platnim metodama i procesom isporuke.
Izvor: Engadget