Top50 2024

EU je postigla privremeni sporazum o antimonopolskom zakonu za tehnološke kompanije

Evropska unija je postigla dogovor o usvajanju Zakona o digitalnim tržištima (DMA), sveobuhvatni antimonopolski zakon koji treba da kontroliše Apple, Google, Metu i druge tehnološke gigante. Postignut je “privremeni” sporazum o zakonu, nakon višesatnih pregovora, prema saopštenju Evropskog parlamenta.

PCPress.rs Image

Tehnološki giganti su zabrinuti zbog zakona

Zakon bi mogao imati dalekosežne posledice, od kojih bi se neke mogle proširiti i van Evrope. Jedna od primarnih odredbi DMA je da bi kompanije morale da svoje usluge učine interoperabilnim sa drugim uslugama.

„Zakonodavci EU su se složili da će najveće usluge za razmenu poruka (kao što su Whatsapp, Facebook Messenger ili iMessage) morati da se otvore i sarađuju sa manjim platformama za razmenu poruka“, saopštio je Evropski parlament nakon sporazuma.

Za sada je nejasno da li bi se ovaj zahtev odnosio i na interoperabilnost između samih velikih platformi za razmenu poruka. Parlament je napisao da će odredbe o interoperabilnosti društvenih mreža „biti procenjene u budućnosti“.

U saopštenju, portparol Apple-a je rekao da je kompanija “zabrinuta” zbog nekih aspekata zakona. „I dalje smo zabrinuti da će neke odredbe DMA stvoriti nepotrebne propuste u privatnosti i bezbednosti za naše korisnike, dok će nam druge zabraniti da naplaćujemo intelektualnu svojinu u koju ulažemo mnogo“, rekao je portparol Apple-a.

„Duboko verujemo u konkurenciju i stvaranje uspešnih konkurentnih tržišta širom sveta, i nastavićemo da radimo sa zainteresovanim stranama širom Evrope u nadi da ćemo ublažiti ove slabosti.

Pročitajte i:  Tehnološki giganti pokušavaju da ublaže Zakon o veštačkoj inteligenciji EU

Šef WhatsApp-a, Will Cathcart, napisao je na Twitter-u, da se nada da je zakon „izuzetno promišljen“. „Interoperabilnost može imati koristi, ali ako se ne uradi pažljivo, to bi moglo da izazove tragično slabljenje bezbednosti i privatnosti u Evropi“.

DMA takođe zabranjuje kompanijama da „kombinuju lične podatke za ciljano oglašavanje“ bez izričitog pristanka, što je potez koji bi mogao da ograniči mogućnost kompanije Meta i drugih da predstavljaju ciljane oglase korisnicima.

Prema izveštajima New York Times-a, još uvek postoji mnogo pitanja o tome kako će evropski zakonodavci sprovoditi ova nova pravila, a kompanije o kojima je reč verovatno će pokrenuti pravne aspekte.

Raniji predlozi zakona su takođe uključivali odredbe koje bi promenile način na koji Apple i Google vode svoje prodavnice aplikacija. Prema predloženim pravilima, Apple bi morao da dozvoli korisnicima da instaliraju aplikacije iz drugih prodavnica. Nejasno je da li su te odredbe uključene u najnoviji sporazum. Evropski parlament će održati konferenciju za novinare, kada se očekuje da će izneti više detalja.

Pročitajte i:  EU zahteva da se Booking.com preuredi

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: ,