Facebook i Instagram uvode nove planove bez reklama u Evropi
Platforme će privremeno prestati da prikazuju reklame osobama mlađim od 18 godina na određenim lokacijama.
Korisnici će i dalje imati mogućnost da koriste Facebook i Instagram besplatno
Meta je potvrdila da će početi da nudi korisnicima Facebook-a i Instagram-a u Evropi opciju pretplate bez reklama u novembru. Korisnici koji se nalaze u Evropskoj uniji, Evropskom ekonomskom prostoru i Švajcarskoj moći će da koristite obe platforme bez reklama uz mesečnu pretplatu od 10 eura ako se prijave putem veba ili 13 eura ako koriste pretplatu putem iOS i Android aplikacija. Razlika u ceni se objašnjava procentom koji Apple i Google uzimaju za plaćanja unutar aplikacije.
Meta tvrdi da podaci pretplatnika neće biti korišćeni u reklamne svrhe. Trenutno, pretplata će pokrivati sve povezane naloge u korisničkom centru. Počevši od 1. marta iduće godine, korisnici će morati da plate dodatnih 6 eura za korišćenje preko veba i 8 eura više na iOS i Android uređajima za svaki povezani nalog na kojem ne žele reklame.
Korisnici će i dalje imati mogućnost da koriste Facebook i Instagram besplatno, ali uz prikazivanje reklama. Meta navodi da će “nastaviti da pruža besplatan pristup personalizovanim proizvodima i uslugama bez obzira na prihod.”
Kompanija tvrdi da počinje da nudi pretplatu bez reklama kako bi se uskladila sa “evoluirajućim evropskim regulativama” kao što su Digitalni tržišni zakon i strože interpretacije opšte regulative o zaštiti podataka. Regulatori za privatnost u EU su pritisnuli kompaniju da zatraži izričitu saglasnost korisnika pre nego im prikaže ciljane reklame na osnovu njihove aktivnosti.
Ovo je prvi put da Meta nudi opciju pretplate bez reklama
Kompanija je navela da će se pridržavati tog zahteva. Međutim, kompanija je navodno sugerisala regulatorima da bi to mogla da naplati korisnicima. To je verovatno pokušaj kompanije da nadoknadi eventualni manjak prihoda. Navodno, Sud pravde Evropske unije naveo je u odluci “da je model pretplate, poput onog koji najavljujemo, validan oblik saglasnosti za uslugu finansiranu reklamama,”navodi kompanija.
Izveštaji su tokom poslednjih nekoliko meseci sugerisali da će Meta početi da nudi planove bez reklama u Evropi. Na taj način kompanija želi da zadovolji regulatorne zahteve EU, koja se nije suzdržavala od kažnjavanja kompanije. U maju je EU kaznila Metu sa 1,3 milijarde dolara zbog prenosa podataka građana EU na servere u SAD-u. Takođe, ranije je bilo izveštaja da bi plan bez reklama mogao da košta i do 17 dolara mesečno.
U međuvremenu, kao deo svoje nove strategije za reklame u Evropi, Meta će privremeno prestati da prikazuje reklame osobama mlađim od 18 godina na područjima gde je dostupna opcija pretplate bez reklama. Ta opcija će stupiti na snagu 6. novembra. Ranije ove godine, Meta je postavila strože granice za podatke koje oglašivači mogu koristiti za prikazivanje ciljanih oglasa tinejdžerima.
Ovo je prvi put da Meta nudi opciju pretplate bez reklama. X je prošle nedelje počeo da nudi dva dodatna Premium nivoa. Skuplji od ova dva omogućuje korisnicima da se oslobode reklama za 16 dolara mesečno.
Izvor: Engadget