Facebook nastavlja borbu protiv lažnih vesti i deepfake sadržaja
Facebook, na kraju, ipak bira istinu, bar kada se radi o medijskim sadržajima, te nastavlja borbu protiv deepfake i drugih strategija koje obmanjuju korisnike.
Interesovanje za „deepfake“ fenomen opalo je u poslednjih nekoliko meseci, a najverovatnije zbog toga što se javnost pomirila sa tim da će AI i u budućnost da se koristi za kreiranje super-realističnih, ali ipak lažnih, video sadržaja, te fotografija. Termin „deepfake“ došao je od jednog Reddit korisnika, a u decembru 2017, kada su neke slavne ličnosti uz pomoć ove tehnologije smeštane u pornografske scenarije. Iako se u početku odnosio samo na pornografske sadržaje, uskoro se proširio i na druge oblasti, te su različiti sadržaji obrađivani uz pomoć mašinskog učenja.
Facebook je ustao i protiv drugih AI metoda za obmanjivanje, a poput one u okviru koje se generišu ljudska lica koja izgledaju kao stvarna, ali to nisu. Tako će svi sadržaji kojima je manipulisano biti uklonjeni sa platforme, a kako bi se sprečilo da korisnici poveruju da je neka javna ličnost izgovorila nešto, ili učestvovala u događajima koji se nikada nisu odigrali. Sadržaji koji se budu označavali kao lažni, ili delimično lažni, neće se pojavljivati u news feed-u, i neće biti moguće da se za njih plati reklama, dok će korisnici koji pokušaju da ih podele dobijati poruke upozorenja. Budućnost je definitivno stigla, bar kada je manipulacija u pitanju.
Izvor: Tech Crunch