Facebook nastavlja da menja News Feed
Mark Zuckerberg je odlučio da povede krstaški rat protiv lažnih vesti i propagande koja stiže na Facebook News Feed. On smatra da će traka sa vestima koju svim čitamo biti najkvalitetnija ako nas Facebook bude redovno propitivao.
Već smo pominjali kako je pažnja koju Mark Zuckerberg posvećuje dobrobiti i privatnosti dirljiva. Opšte je poznato da je Facebook društvena mreža koja veoma ceni našu privatnost i da nikad ne bi koristili podatke koje postujemo kako bi nam servirarli reklame.
Prva faza promena koje će doprineti našoj dobrobiti pogodila je prvo nas i još nekoliko zemalja sveta. Reč je o sada svima omiljenoj opciji Explore Feed koja je bila uvod u Zuckerbergovu borbu sa lažnim vestima. Sada je na redu došla druga faza promena News Feeda sprovođenjem strože kontrole objavljenih vesti.
Facebook menja News Feed ispitivanjem korisnika
Facebook CEO Mark Zuckerberg najavio je drugi deo plana promene News Feeda. On uključuje pre svega proveru kvaliteta i istinitosti izvora vesti tako što će se vršiti propitivanja korisnika ove društvene mreže.
Sistem će funkcionisati slično kao što se već sprovode ispitivanja o kvalitetu usluga Facebooka. Razlika će biti u tome što će se postavljati pitanja u vezi vesti koju su postovali korisnici. Facebook interesuje da li znate izvor vesti i da li verujete onome ko je objavio vest.
Kompanija je prvo razmišljala da pri proverama konsultuje stručnjake, ali je ustanovila da je mnogo bolje da ispita same korisnike, koja je i najobjektivnija po njihovom mišljenju. Iz nekog razloga, Mark smatra da će ljudi objektivno ocenjivati vesti u koje u startu veruju pa ih šire iako su one neistine.
Promene koje će poboljašati iskustva Facebook korisnika
Zuckerberg je mnogo zabrinut za način na koji koristimo Facebook, što smo neaktivni i ne učestvujemo dovoljno u konverzacijama. Takođe mu sveta što mnogo čitamo vesti umesto da aktivno komentarišemo postove prijatelja i da se družimo. Kako on kaže, previše je “senzacionalizma u polarizacije u svetu”.
Ipak, kad se stave ove promene na papir, ono što korisnik odmah primeti je da su sklonjene sve vesti koje nisu sponzorisane ili ih komentarišu prijatelji. Takođe je i algoritam za prikazivanje postova urađen tako da se favorizuju postovi koju “izazivaju konverzaciju”.
Bez obzira da li verujete Markovoj iznenadnoj brizi za korisnike, činjenica je da su promene promenile način korišćenja društvene mreže. Prvi rezultat toga je gubitak Facebooka od 3,3 milijarde dolara usled promena koje je uveo.
Sviđalo nam se ovo ili ne, sada ćemo uživati u dodatnim pitanjima Facebooka koga će zanimati da li verujete postovima koje čitate. Možda je najvažnije pitanje – da li verujemo Marku Zuckerbergu i Facebooku? Bilo bi interesantno videti odgovore na ovo pitanje.
Izvor: Facebook