Facebook uvodi nove News Feed promene
Čini se da ne prođe dan a da ne čujemo neke vesti u vezi menjanja načina plasiranja postova na Facebooku. Nova promena se odnosi na postove koji pozivaju na lajkovanje, šerovanje i tagovanje.
Ako vam smetaju stranice u stilu “taguj drugaricu koja izgleda kao Jennifer Lopez”, obradovaće vas vest da je Facebook odlučio da prekine ovaj način promocije. U zvaničnom saopštenju koje su potpisali Henry Silverman, Operations Integrity Specialist i Lin Huang, inženjer, objašnjeno je šta tačno znače nove promene.
Sada je još teže postići dobar organic reach
Kako su istakli potpisnici saopštenja, korisnici su se žalili na spam postove koji pozivaju na interakciju. Tako da stranice koje budu pozivale da lajkujete njihov post “ako ste vodolija” neće više prolaziti.
Ova taktika je poznata kao “engagement bait” dobro je prolazila do sada zahvaljujući dokonim ljudima koji su spremni da kliknu na bilo šta. Na ovaj način se generisao ogroman organic reach za post koji je bio čist spam. I zbog toga što među prijateljima imate tetku koja klikće na sve što vidi, vama su ovi postovi non stop iskakali.
To se menja od ove nedelje. Stranice ali i postovi korisnika koji pozivaju na ovakav način interakcije biće manje vidljivi. U narednim nedeljama će se pojačavati kažnjavanje ovakvih postova, kako bi se administratori postepeno navikli na nova pravila.
Podrška “autentičnim” postovima
Kao što smo već navikli sa Markom Zuckerbergom, većina promena koje uvede Facebook su pre svega iz altruističkih pobuda. Nikako nije reč o tome da će postovi sad morati još više da se boostoju kako bi bili viđeni. Dok s jedne strane ima spam postova, s druge strane glasanja ne moraju da budu besmislena, kao ni tagovanje.
Savet čelnika Facebooka je da autori postova stavljaju zanimljive sadržaje koji ne koriste ove tehnike za nabacivanje organic reacha. Dakle, dovoljno je da napišete nešto super i sve će biti u redu. Ili neće, već ćete morati da platite da bi to neko uopšte video. To se posebno odnosi na Srbiju gde je još uvek na snazi eksperiment sa Explore Feedom.
Izvor: Facebook