Facebook zvanično promenio naziv u Meta
Facebook je sada zvanično objavio da je promenio ime kompanije u Meta.
Promena naziva najavljena je ranije na konferenciji proširene i virtuelne stvarnosti Facebook Connect. Novo ime odražava rastuće ambicije kompanije izvan društvenih medija. Facebook je sada poznat kao Meta, usvojio novi nadimak, zasnovan na naučno-fantastičnom terminu metaverse, da opiše svoju viziju rada i igranja u virtuelnom svetu.
„Danas nas vide kao kompaniju društvenih medija, ali u našem DNK mi smo kompanija koja gradi tehnologiju za povezivanje ljudi, a metaverzum je sledeća granica, baš kao što su društvene mreže bile kada smo započeli“, rekao je izvršni direktor Mark Zuckerberg.
Kompanija je takođe rekla u najavljivanju novog imena da će promeniti svoju berzu sa FB na MVRS od 1. decembra.
Kompanija najavila formiranje tima koji će raditi na metaverzumu. Dva meseca kasnije, kompanija je saopštila da će Andrew „Boz“ Boswort, koji je trenutno šef hardverskog odeljenja kompanije, dobiti ulogu glavnog tehnološkog direktora 2022. U svojim rezultatima u trećem kvartalu, kompanija je najavila je da će pretvoriti Reality Labs, svoju hardversku diviziju, u sopstveni segment izveštavanja, počevši od četvrtog kvartala.
„Nadamo se da će u narednoj deceniji metaverzum dostići milijardu ljudi, stotine milijardi dolara digitalne trgovine i podržavati poslove za milione kreatora i programera“, napisao je Zuckerberg.
Virtuelna realnost – nova strategija
Tokom proteklih nekoliko godina, kompanija je pojačala svoje napore u hardveru, uvodeći liniju Portal uređaja za video pozive, lansirajući Ray-Ban Stories naočare i lansirajući različite verzije Oculus slušalica. Kompanija je nagovestila da će proširena i virtuelna stvarnost biti ključni deo njene strategije u narednim godinama. Kompanija je takođe ove nedelje rekla da će potrošiti oko 10 milijardi dolara tokom sledeće godine na razvoj tehnologija potrebnih za izgradnju metaverzuma.
Zuckerberg jepružio demonstraciju ambicija kompanije za metaverzum.
Demo je bila animacija softvera nalik Pixar-u za koji se kompanija nada da će jednog dana napraviti. Demonstracija je uključivala korisnike koji se druže u svemiru kao njihove verzije nalik crtanim filmovima ili fantastične likove, poput robota, koji predstavljaju njihovo virtuelno ja. Zuckerberg je deo toga iskoristio da optuži druge tehnološke firme da guše inovacije visokim naknadama za programere.
Takođe Zuckerberg je rekao da je mnogo toga daleko, sa elementima metaverzuma koji bi potencijalno mogli postati mainstream za pet do 10 godina. Kompanija očekuje da će „uložiti mnogo milijardi dolara u godinama koje dolaze pre nego što metaverzum dostigne velike razmere“, dodao je Zuckerberg.
„Verujemo da će metaverzum biti naslednik mobilnog interneta“, rekao je Zuckerberg.
Novi proizvodi
Pored toga, Meta je najavila nove slušalice za virtuelnu stvarnost pod nazivom Project Cambria. Uređaj će biti vrhunski proizvod dostupan po višoj ceni od slušalica Quest 2 od 299 dolara, navela je kompanija. Projekat Cambria biće objavljen sledeće godine, rekao je Zuckerberg.
Meta je takođe objavila kodno ime svojih prvih pametnih naočara – Project Nazare. „Još uvek imamo načina da napredujemo sa Nazare-om, ali dobro napredujemo“. rekao je Zuckerberg.
Rebrendiranje dolazi usred gomile novinskih izveštaja u poslednjih mesec dana nakon što je Fransis Haugen, bivša uposlenica koja je postala uzbunjivač, objavila mnoštvo internih dokumenata kompanije novinskim kućama, zakonodavcima i regulatorima.
Izveštaji pokazuju da je kompanija svesna mnogih šteta koje izazivaju njene aplikacije i usluge. Ali takođe i ne otklanjanjem problema i se bori sada da ih reši. Očekuje se da će se više informacija tokom narednih nedelja.
U razgovoru sa analitičarima, Zuckerberg je žestoko opovrgao tvrdnje i kritike u izveštajima koji proizilaze iz dokumenata koje je dostavila Haugen-ova.
Izvor: CNBC