Facelifting Google Play Store-a
Google je objavio update za Play Store na mobilnim telefonima, koji donosi novi, osvežen izgled. Google Play Store koji ima dve milijarde poseta mesečno, sada se uklapa sa Material design konceptom, sa promenjenom pozicijom navigacionog bara. Na mobilnim telefonima on se nalazi na dnu ekrana, dok se na tabletima i na Chrome OS uređajima nalazi na levoj strani.
Ova izmena napravljena je zato što je uočeno da su korisnici teško jednom rukom uspevali da dohvate vrh ekrana, gde se navigacioni bar do sada nalazio, naročito u poslednje vreme kada displeji postaju sve veći i veći. Na novom baru nalaze se opcije za igre i aplikacije, koje će pomoći korisnicima da brže pronađu traženi sadržaj. Takođe, na vrhu ekrana će se prikazivati više informacija za svaku aplikaciju.
Korisnike će sačekati i zaobljenije ivice ikonica. Ranije su dozvoljavani različiti oblici ikonica, a sada su zaobljene ivice postale standard. Pored toga, uklonjen je „Music“ tab, ali se on nalazi u tzv. hamburger meniju na vrhu ekrana. Ovo je verovatno urađeno u skladu s planovima da se Google Play Music spoji sa YouTube Music servisom.
Izdvajanje i naglašavanje taba sa igrama ukazuje da Google želi da što više iskoristi zaradu koje generišu igre na mobilnim platformama. Prema izveštaju koji je dao Sensor Tower, mobilne igre su donele zaradu od 29.6 milijardi dolara u prvih šest meseci 2019. godine. Od toga je 17.6 milijardi dolara zarađeno na iOS igrama. Međutim, Google Play zarada raste brže, u proseku za 17.6 odsto godišnje, u odnosu na App Store, gde zarada raste po stopi od 7.8 odsto na godišnjem nivou.
Izvor: ZDNet