Gaming potrošnja u 2020. godini porasla za 27 procenata
Ako je neka industrijska grana profitirala u poslednjih godinu dana (a da nije farmacija), onda je to gaming. Zbog toga što su ljudi kod kuće provodili mnogo više vremena nego obično, tražili su načine za zabavu. A jedan od najpopularnijih je oduvek bio igranje.
Prema najnovijim podacima, vrednost tržišta gaming hardvera, softvera je u decembru porastao za 25 procenata u odnosu na isti period prošle godine, a ako se u obzir uzme cela godina, razlika je još veća – 27 procenata. Ako se fokusiramo samo na hardver, najveća razlika u potrošnji bila je u decembru – čitavih 38 procenata. Glavni „krivac“ za to je pojava novih Sony i Microsoft gaming konzola.
Za samo mesec dana, u decembru 2020. godine potrošena je 1.35 milijardi dolara na kupovinu hardvera za igranje. To je najveća vrednost potrošnje, još od decembra 2013. godine, kada su se pojavile Xbox One i Playstation 4 konzole. Tada je potrošeno 1.37 milijardi dolara. Analitičari tvrde da bi ta vrednost bila lako premašena da su proizvođači mogli da zadovolje potražnju za konzolama nove generacije.
Ako se gledaju pojedinačne konzole, prošlogodišnji pobednik je Nintendo Switch, koji je dostigao najveću prodaju još od prodaje Nintendo Wii konzole u 2008. godini. Switch, koji će u martu napuniti četiri godine imao je prilično „rezervisan“ start, koji je delimično bio prouzrokovan limitiranim brojem konzola u prodaji. Ali pojavom Animal Crossing igre, prodaja je skočila „u nebesa“. Ova igra je prethodnu godinu završila na trećem mestu po prodaji, iza Call of Duty: Black Ops Cold War i Call of Duty: Modern Warfare.
Izvor: TechCrunch