Gde je Snapchat pogrešio?
Deonice kompanije Snap, koja stoji iza platforme Snapchat, su 10. avgusta dostigle najnižu vrednost do sada. Prema rezultatima za drugi kvartal 2017. godine njihova vrednost je opala za 11%, uprkos povećanju broja korisnika za 7,3 miliona u odnosu na prethodni kvartal.
U julu je vrednost deonica kompanije Snap pala za 40% u odnosu na vrhunac koji je dostigla odmah nakon izlaska na berzu, a ispod 17 dolara, cene sa kojom je Snap krenuo na IPO. Morgan Stanley, investitorska banka koja je predvodila Snap-ov izlazak na berzu, tom prilikom je priznala da je deonica precenjena, pa je svoje procene spustila sa 28 na 16 dolara.
Pre samo nekoliko meseci Snapchat je bio apsolutni medijski, sociološki i investitorski hit, te nije bilo mnogo onih koji su sumnjali u njegov uspeh. Platforma je imala ozbiljan i kontinuiran rast broja korisnika, korisnici su bili mlađi i lojalniji od Facebook-ovih, a kompanija je uvodila inovativne audiovizuelne formate, poput opcije Stories. Očekivalo se da će Snapchat da preuzme najveći deo novca od televizijskog oglašavanja, koje sve brže prelazi na digitalne platforme. Snapchat, a ne Facebook, nudio je sledeću masovnu platformu, sa potencijalom da postane prva televizija digitalne ere.
Snapchat sada ima oko 173 miliona korisnika (što ga stavlja ispred Twitter-a, ali daleko iza Instagram-a) koji svakodnevno dele foto i video sadržaje, koji posle određenog vremena nestaju sa platforme, ali stručnjaci dovode u pitanje širenje ove mreže u budućnosti.
Poslednjih meseci se u kompaniji aktivno raspravlja o opstanku platforme, a sve češće se postavlja pitanje da li bi tržište uopšte trebalo da se bavi ovom platformom. U prvom kvartalu 2017. godine Snapchat je prijavio prihod od oko 150 miliona dolara, što je bilo osam miliona ispod očekivane sume.
Izvor: theverge.com