General Motors pravi 40.000 punjača za EV u SAD
Kompanija General Motors će sarađivati sa svojom mrežom dilera kako bi podstakao instalaciju 40.000 punjača za električna vozila u SAD. Takođe će početi da prodaje sopstvene „Ultium“ brendirane punjače nivoa 2 za kućnu ili poslovnu upotrebu.
GM je rekao da se nada da će novi projekat podstaći stvaranje stanica za punjenje električnih vozila u urbanim, ruralnim oblastima i područjima koja nisu dovoljno pokrivena sa stanicama za punjenje. Proizvođač automobila će svakom od svojih dilera dati „do 10 odredišnih stanica za punjenje Ultium nivoa 2“ ali proizvođač automobila ne planira da plati za svih 40.000 punjača. Umesto toga, radiće sa svojim dilerima i liderima zajednice na pronalaženju odgovarajućeg finansiranja.
Za razliku od Tesle ili Volkswagena, GM ne poseduje sopstvenu mrežu za punjenje električnih vozila. Vlasnici električnih vozila GM-a moraju umesto toga da se oslone na niz punjača nezavisnih proizvođača, svaki sa sopstvenim softverom i zahtevima za članstvo.
Projekat počinje 2022
Zajednički projekat počinje 2022. godine. i deo je GM-ove obaveze od 750 miliona dolara za infrastrukturu za punjenje električnih vozila. Iako ovo nije ista vrsta finansijske obaveze kao kod Tesle ili Volkswagena od kojih su oba potrošila milijarde dolara na stvaranje nacionalne mreže javnih EV punjača. Ovo ipak signalizira da GM holistički razmišlja o vlasništvu EV.
„Kada pomislite koliko visoko moramo da se popnemo da bi naši kupci imali pristup punjenju, potrebno nam je mnogo,“ rekao je Alex Keros, vodeći arhitekta EV infrastrukture u GM-u.
Tesla ima Supercharger a ostali?
U SAD postoji oko 41.000 javnih stanica za punjenje, sa više od 100.000 utičnica. Ali pronalaženje one koja zaista radi ili nije zaključana u zatvorenoj parking garaži može predstavljati problem. Iskustvo punjenja u SAD je gotovo komično apstraktno, posebno za vlasnike čija vozila nisu Teslini modeli. Iako je Teslina mreža Supercharger hvaljena zbog svog besprekornog korisničkog iskustva i sposobnosti brzog punjenja, čini se da suprotno važi za skoro sve ostale.
Punjači nivoa 2 koriste snagu 240V i mogu da pruže domet između 12 i 37 milja na sat, prema ChargePoint-u. Instalacija punjača nivoa 2 može koštati više od nekoliko hiljada dolara, uključujući rad. Keros je rekao da će kompanija pomoći dilerima GM-a i lokalnim partnerima da pronađu pravni način finansiranja.
„U zajednicama dilera, zamišljamo da bi to bila saradnja, uglavnom između dilera i partnera iz zajednice sa kojima bismo radili“. „Ali takođe prepoznajemo da postoji mnogo mogućnosti. Zato ćemo sarađivati sa dilerima i članovima zajednice kako bismo bili sigurni da, ako postoji potreba za materijalnim sredstvima, pokušavamo da budemo što je moguće više od pomoći.“
General Motors ne planira da instalira DC brze punjače, koji pune bateriju EV-a mnogo brže od punjača nivoa 2, ali takođe brže troše bateriju. Proizvođač automobila ima partnerstvo sa kompanijom za punjenje EVgo kako bi svoje DCFC stanice učinile dostupnim kupcima GM-a.
Američki predsednik Joe Biden nedavno je predstavio infrastrukturni plan vredan 2 triliona dolara, od čega je 174 milijarde dolara namenjeno električnim automobilima. Kao deo tog plana, Biden želi da napravi 500.000 novih EV punjača do 2030. godine. To je 11 puta više od trenutnog broja stanica. Taj broj će verovatno biti smanjen pošto se o zakonu pregovara u Kongresu.
General Motors je nedavno najavio novi brend za punjenje električnih vozila, Ultium Charge 360. Kompanija će pokušati da taj brend integriše u sopstvene aplikacije i softver za vozila sa raznim drugim uslugama. Takođe biće na raspolaganju i kompanijama kao što su Blink, ChargePoint, EVgo, Flo, Greenlots i SemaConnect. Kompanija će takođe prodavati sopstvene Ultium Charge 360 brendirane punjače nivoa 2 za kuću ili posao, rekao je Keros.
Kompanija će imati tri različita punjača sa dva različita izlaza snage: pametni punjač od 11,5 kWh/48A, kao i premium verziju sa prilagodljivim ekranom osetljivim na dodir i ugrađenom kamerom i premijum punjač od 19,2 kWh/48A.
Svaka jedinica za punjenje imaće WiFi i Bluetooth, kao i dinamičko balansiranje opterećenja za upravljanje više vozila odjednom. General Motors radi sa Ctek-om, švedskom kompanijom na proizvodnji punjača nivoa 2. Takođe još nisu objavljene informacije o cenama za Ultium punjače.
Izvor: The Verge