Google pomaže oko sortiranja slika
Google planira da uvede tehnologiju koja će identifikovati da li je fotografija snimljena kamerom, uređena softverom poput Photoshopa ili proizvedena generativnim AI modelima. U narednim mesecima, Google-ovi rezultati pretrage će uključivati ažuriranu funkciju „o ovoj slici“ kako bi ljudi znali da li je slika napravljena ili uređena pomoću AI alata.
Sistem koji Google koristi deo je Koalicije za poreklo i autentičnost sadržaja (C2PA), jedne od najvećih grupa koje pokušavaju da se pozabave slikama generisanim veštačkom inteligencijom. C2PA autentifikacija je tehnički standard koji uključuje informacije o tome odakle slike potiču i radi na hardveru i softveru kako bi se napravio digitalni trag. Amazon, Microsoft, Adobe, Arm, OpenAI, Intel, Truepic i Google podržavaju C2PA autentifikaciju, ali usvajanje je sporo. Google-ova integracija u rezultate pretrage biće prvi veliki test za inicijativu.
Google je pomogao u razvoju najnovijeg tehničkog standarda C2PA (verzija 2.1) i koristiće ga zajedno sa budućom C2PA listom poverenja, koja omogućava platformama kao što je Google pretraga da potvrde poreklo sadržaja. „Na primer, ako podaci pokazuju da je sliku napravio određeni model kamere, lista poverenja pomaže da se potvrdi da je ova informacija tačna“, kaže Laurie Richardson, potpredsednica za poverenje i bezbednost u Google-u.
Google takođe planira da integriše C2PA metapodatke u svoje oglasne sisteme. „Naš cilj je da ovo vremenom povećamo i koristimo C2PA signale za informisanje o tome kako sprovodimo ključne politike“, kaže Richardson. „Takođe istražujemo načine da prenesemo C2PA informacije gledaocima na YouTube-u kada se sadržaj snimi kamerom, a o tome ćemo imati više ažuriranja kasnije tokom godine.“
Iako se Google ističe kao jedna od prvih velikih tehnoloških kompanija koja je usvojila C2PA standard za autentifikaciju, predstoji mnogo izazova za usvajanje i interoperabilnost kako bi ovo funkcionisalo na širokom spektru hardvera i softvera. Samo nekoliko kamera kompanije Leica i Soni podržavaju otvoreni tehnički standard C2PA, koji fotografijama dodaje metapodatke o podešavanjima kamere, kao i podatke i lokaciju na kojoj je slika snimljena. Nikon i Canon su se obavezali da će usvojiti C2PA standard, a mi još uvek čekamo da čujemo da li će Apple i Google implementirati C2PA podršku u iPhone i Android uređaje.
Adobe Photoshop i Lightroom aplikacije mogu da dodaju C2PA podatke, ali Affinity Photo, Gimp i mnogi drugi ne. Postoje i izazovi oko toga kako da pregledate podatke kada se dodaju na fotografiju, pri čemu većina velikih onlajn platformi ne nudi oznake. Međutim, Google usvajanje u rezultatima pretrage može podstaći druge da uvedu slične oznake.
„Utvrđivanje i signaliziranje porekla sadržaja ostaje složen izazov, sa nizom razmatranja zasnovanih na proizvodu ili usluzi“, priznaje Richardson. „I dok znamo da ne postoji rešenje za sve sadržaje na mreži, rad sa drugima u industriji je ključan za stvaranje održivih i interoperabilnih rešenja.“
Izvor: TheVerge