BIZIT 2024

Google proširuje AI funkciju koja je savetovala Amerikancima da jedu kamenje

Kompanija navodi da je to “izazovno područje.”

PCPress.rs Image

AI Overviews

Google proširuje AI Overviews. Ova funkcija sumira odgovore na složena pitanja sa interneta i prikazuje ih na vrhu tradicionalnih rezultata pretrage. Funkcija se proširuje na još šest zemalja. To su Indija, Japan, Meksiko, Indonezija, Brazil i Velika Britanija.

To je manje od tri meseca nakon što je AI Overviews pokrenut u Sjedinjenim Američkim Državama. Funkcija je savetovala ljude da jedu kamenje i stave lepak na svoje pice. Dovođenje ove funkcije milionima više ljudi postavlja više pitanja.

“To je izazovno područje,” rekla je Hema Budaraju, viša direktorica za upravljanje proizvodima za Pretragu u Google-u. “Razumevanje kvaliteta na razmeri veba preko svih ovih jezika je težak problem. Integracija LLM-ova (velikih jezičkih modela) nije laka. Korišćenje AI za bolje razumevanje jezika je prilično ključno.”

Kako bi se sprečila situacija sa lepkom na pici u, recimo, hindiju ili japanskom, Google je naveo da je uradio testiranje specifično za jezik na AI Overviews kao i red-teaming, tehnika koju koristi tehnološka industrija da testira kako bi sistemi mogli reagovati pod napadom loših aktera.

Pročitajte i:  Google Translate dobija podršku za 110 novih jezika

“Fokusirani smo na rešavanje potencijalnih problema i posvećeni smo brzoj reakciji,” navela je Budaraju. U maju, Google je postavio dodatne zaštitne mere na AI Overviews nakon njegovih neobičnih odgovora. To je ograničavanje uključivanja satire i humora i ograničavanje vrsta upita koji su pokrenuli funkciju.

Eksperiment

Pored proširenja funkcije na više zemalja, Google takođe pravi još jednu veliku promenu u AI Overviews: sada će istaknuto prikazivati linkove ka izvorima na desnoj strani svakog AI-generisanog odgovora. To će biti lakše za ljude da kliknu i odu na stvarni sajt sa kojeg je odgovor došao. Za mali procenat korisnika, takođe će dodati linkove direktno u tekst AI Overviews. Ako se ovaj potez proširi na šire korisnike, mogao bi smanjiti zabrinutost izdavača zbog gubitka saobraćaja na AI koji čita internet za ljude i smanjuje potrebu za klikom na stvarne veb stranice.

“Ovaj eksperiment je pokazao rane pozitivne rezultate i možemo da generišemo više saobraćaja sa linkovima direktno u tekstu,” navela  je Budaraju.

Korisnici koji se prijave za Search Labs, platformu kompanije za isprobavanje predstojećih funkcija pre njihove opšte objave, takođe će moći da koriste nekoliko dodatnih funkcija. Imaju mogućnost da “sačuvaju” određeni AI Overview za buduću referencu, kao i opciju da pojednostave jezik AI-generisanog odgovora, nešto što je Google najavio ranije ove godine.

Pročitajte i:  CEO Microsoft AI divizije smatra da je OK da besplatno koristi vaše sadržaje ako su oni na Internetu

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *