IN2: Digitalizujte poslovanje renomiranim svetskim softverom
Microsoft Dynamics 365 Business Central je poslednja verzija Microsoft ERP sistema, koji je nekada bio poznat pod nazivima Dynamics NAV ili Navision. Od 2019. godine Microsoft je rebrendirao ovaj proizvod, uveo puno tehnoloških novina i unapredio koncepte koji su godinama bili zastupljeni.
Iako je od osnivanja 2006. godine IN2 Beograd prevashodno realizovao projekte razvoja softvera i aplikacija, od sredine prošle decenije fokus kompanije je uvođenje i održavanje Microsoft Dynamics ERP sistema. Naš Dynamics tim uključuje iskusne konsultante, programere i rukovodioce projekta, koji su implementirali sisteme u nekoliko desetina firmi iz regiona, ali i realizovali projekte širom Evrope i sveta. Iskustva sa ovih projekata, uz izvanredan odnos i dugoročno partnerstvo koje gajimo sa svim klijentima, može pomoći u digitalizaciji bilo koje firme.
Sistem je namenjen svakome ko želi da digitalizuje poslovanje, nezavisno od industrije
Business Central je namenjen svakoj firmi koja želi da digitalizuje svoje poslovanje, što praktično znači da će svoje poslovne procese, operativne aktivnosti, planiranje, upravljanje i kontrolu sprovoditi kroz jedan integrisani sistem. Može se implementirati u firmama različitih veličina i složenosti, koje posluju u raznim industrijskim granama – gotovo da nema industrije u kojoj ovo rešenje nije implementirano, u svetu, ali i u Srbiji.
Zašto implementirati ERP? Digitalizacija poslovanja jedinstvenom softverskom platformom
ERP sistem implementira se sa ciljem kompletne digitalizacije poslovanja. Ovakvi sistemi nude mnogo više od računovodstvenih sistema ili softverskih aplikacija za jednu funkcionalnu oblast. ERP ima za cilj centralizaciju podataka kroz jedinstvenu bazu podataka, automatizaciju i integraciju procesa ukidanjem ponovljenih izvršavanja istih funkcija, nesmetan tok informacija kroz jednu softversku platformu, standardizaciju poslovanja kroz iskustvo koje sistem nosi sa sobom u delu organizacije poslovanja i stvaranje pouzdane i sigurne baze podataka za analize i izveštavanje.
Implementacija sistema obezbeđuje pogled od 360 stepeni na poslovanje, u svakom trenutku, bez potrebne pripreme i izrade izveštaja i arbitrarnog definisanja načina prikaza podataka u izveštaju.
U čemu se ERP sistemi razlikuju?
Prethodno smo naveli mogućnosti koje bi svaki ERP sistem morao zadovoljiti. Ipak, razlike između ERP sistema često se ispoljavaju u naprednim funkcionalnostima. ERP sistem bi dodatno trebalo da ponudi opcije planiranja svih poslovnih aspekata (prodaje, proizvodnje, nabavke, prihoda, troškova), predloge sistema za terminiranje proizvodnje, rasporeda zaposlenih ili dopune zaliha, budžetiranje bilo kog aspekta poslovanja, projekcije i predikcije (poslovanja, novčanih tokova), alokacije i računovodstvo troškova, fleksibilno izveštavanje po bilo kom parametru i na bilo koji način i sve druge softverske funkcionalnosti za upravljanje, ali i podršku rastu moderne kompanije.
Upravo u ovim segmentima Business Central pokazuje izvanredne mogućnosti, što je jedan od razloga široke rasprostranjenosti.
Koje grupe ERP sistema postoje?
Iako postoje mnoge podele, u literaturi se ERP sistemi najčešće dele u tri grupe. Prvu čine „svetski igrači” (SAP, Oracle i Microsoft). Karakteristike ove grupe ERP sistema jesu svetski poznati proizvođač koji stoji iza sistema, desetine hiljada klijenata širom sveta i najbogatiji set podržanih mogućnosti potvrđen i u velikim i u malim firmama. Drugu grupu čine takođe svetski igrači (sa završenim implementacijama širom sveta), ali manje zastupljeni i poznati od prve grupe (kao što su Infor ili Epikor). Na kraju, treću grupu čine lokalni softveri, koji su uglavnom vezani za jedno (uže) tržište.
Ako se odlučite za prvu grupu ERP sistema, zašto baš izabrati Business Central?
Najpre, iza ovog sistema stoji Microsoft, koji je simbol za softver uopšte. Iz ove karakteristike proizilazi velika rasprostranjenost sistema širom sveta i ogromna baza firmi i ljudi koji sistem koriste svakog dana, na osnovu čijih iskustava Microsoft unapređuje svaku narednu verziju.
Iz činjenice da je sistem u vlasništvu Microsoft-a proizilaze pouzdanost i sigurnost – kako sistema, tako i investicije. Softver je u upotrebi duže od 30 godina i Microsoft u svakom trenutku ima javno objavljeni plan za narednih nekoliko godina (Roadmap), kao i usvojenu strategiju za duži period u budućnosti. Stoga se s potpunom sigurnošću može reći da će sistem biti dostupan u budućnosti, a vrlo verovatno i ostati u vrhu najboljih svetskih softverskih rešenja u daljoj budućnosti.
Sistem je lak za korišćenje, ima Microsoft look&feel, Microsoft-ove principe korišćenja (s kojima su korisnici uglavnom dobro upoznati preko Windows operativnih sistema i Office paketa) i integrisan je s drugim Microsoft sistemima (Excel, Word, Outlook), što korisnicima mnogo olakšava prihvatanje i korišćenje sistema.
Tokom prethodne tri decenije, Microsoft je intenzivno investirao kako bi obezbedio najbolji mogući vizuelni dizajn, najsavremenije tehnologije u korišćenju, moderan izgled i optimizaciju svake stranice univerzalnim potrebama korisnika. Utisak o dizajnu i ponašanju stranica u sistemu uvek je subjektivnog karaktera, ali ako se traži univerzalno najbolji dizajn, sigurno je to Microsoft-ov, izrađen na bazi stotina hiljada firmi i nekoliko miliona korisnika.
Standardizacija i usvajanje najbolje svetske prakse – implementirajte iskustva stotina hiljada firmi
Implementacijom sistema koji već upotrebljava stotine hiljada firmi širom sveta, dobija se mogućnost sagledavanja najbolje svetske prakse i optimalne organizacije poslovnih procesa. Praktično, kompanija stiče mogućnost usvajanja standarda svetskih lidera, umesto nužnosti da se samostalno osmisli svaki segment i korak u proceduri rada kroz informacioni sistem. Fleksibilnost sistema omogućava da se podrže i sve specifičnosti, ali uvek treba pokušati s maksimalnim usvajanjem standarda ovakvog sistema kako se ne bi poništila ova važna prednost.
Podrška razvoju – sistem raste s kompanijom
Još jedna važna karakteristika Dynamics 365 Business Central-a jeste mogućnost podrške rastu, što je razlog velike učestalosti izbora ovog sistema širom Evrope i SAD, od kompanija koje očekuju rast u budućnosti. Iako se sistem tokom implementacije podešava shodno trenutnim potrebama i načinima rada, licence sistema omogućavaju pristup svim mogućnostima i opcijama koje sistem nudi, što znači da se opcije i funkcionalnosti mogu i parcijalno uvoditi, a ne nužno odjednom.
Praksa pokazuje da na ovaj način kompanije ostvaruju najveću korist od sistema, jer je rizik projekta manji i projekti se brže završavaju. Sistem može jednostavno da apsorbuje sve organizacione promene, rast ili širenje uključivanjem novih opcija.
Zašto IN2 Beograd? Pogledajte rezultate ankete o zadovoljstvu naših korisnika
Imamo veliko iskustvo sa implementacijama u srednjim i velikim kompanijama iz zemlje i regiona, ali i širom sveta (listu referenci možete videti na našem sajtu, gde ćete primetiti da gotovo da nema industrijske sfere gde nemamo klijenta). Naš iskusan i posvećen tim može digitalizovati poslovanje svake firme. Ono što nas posebno karakteriše jeste kvalitet rada – sa svim klijentima imamo uspešnu dugoročnu saradnju, što potvrđuju rezultati naše godišnje ankete o zadovoljstvu našim uslugama podrške, na bazi više do 200 upitnika krajnjim korisnicima sistema.
Korisna adresa: in2.rs