IT dominira na listi 100 najvećih brendova
U pozadini dubokih globalnih ekonomskih, društvenih i tehnoloških promena koje izaziva kriza usled pandemije koronavirusa, izveštaj o najuspešnijim globalnim brendovima za 2021. godinu zabeležio je najveći rast brendova ikada. Kombinovana vrednost 100 najboljih brendova porasla je sa 2.326.491 miliona dolara u 2020. na 2.667.524 miliona dolara u 2021. godini, što je ukupno povećanje od 15%.
Najbrže rastući sektor IT-a
Najbrže rastući, najvredniji i najučinkovitiji sektor ostaje IT industrija. Digitalni trendovi koji su podstakli snažan rast u ovom sektoru ne pokazuju znake popuštanja, a različiti profesionalni i lični načini na koje se potrošači oslanjaju na tehnologiju zasnovanoj na oblaku, veštačkoj inteligenciji, streaming i usluge zasnovane na pretplati jačaju ovaj sektor. Zastupljenost tehnoloških kompanija na rang listi to odražava; tri vodeća brenda, Apple, Amazon i Microsoft, čine 62,3% ukupne vrednosti prvih deset brendova. Tehnološki giganti Apple, Microsoft i Amazon nastavljaju da blistaju, čineći prvih deset zajedno sa brzorastućim kompanijama Salesforce i Adobe.
Pravi šampion je Tesla, koji je zabeležio skoro utrostručenje vrednosti svog brenda, što je rezultiralo upadljivim porastom od 26 mesta na sadašnje 14. mesto. Teslin uspon postignut je prisustvom na društvenim mrežama koje je unapredilo vrednosti brenda, učvršćujući njegovu poziciju kao vodećeg svetskog proizvođača električnih vozila. Njegova osnovna svrha, da se ubrza prelazak sveta na održivu energiju, jasno rezonuje sa rastućom, lojalnom bazom potrošača i pokazuje kako uspešni brendovi privlače potrošače jasnom, koherentnom vizijom. Teslini kupci postižu veliko zadovoljstvo, znatno iznad drugih u ovom sektoru.
Još jedan brzi rast ostvario je Salesforce, koji je pokazao efikasnu agilnost da diverzifikuje svoju strategiju akvizicije i portfelja i podstakne rast. Zahvaljujući tome, Salesforce je najbrže rastuća kompanija za softver za preduzeća na globalnom nivou, kako za ličnu tako i za profesionalnu upotrebu. Njegova ambiciozna strategija rasta vođena proizvodima i inovacije su proširile njegovu korisničku bazu i zajednicu i omogućile kontinuirano uvođenje softvera na globalnom nivou u nekoliko dimenzija. Apple, vodeći svetski brend devetu godinu zaredom, nastavlja da ide u pravcu obezbeđivanja da se svi u njegovoj organizaciji kreću ka jasnom, ambicioznom cilju. Dalje se proširio na zdravstvenu zaštitu sa Apple Watch-om koji sada beleži nivoe kiseonika u krvi, usluge pretplate u oblasti zabave, skladištenja podataka i muzike, nastavio je da ostane blizu kupaca i nastavlja da pronalazi jaka rešenja za maloprodaju na mreži uprkos komplikacijama izazvanim pandemijom. Na kraju, Apple i dalje pokazuje izvanredan pravac i vrednost marke koja se usredsređuje na pružanje potrošaču jednostavnog, besprekornog iskustva, što odražava značajno povećanje vrednosti brenda za 26%.
Izvor: Interbrand