Kako će rebrendiranje Twittera uticati na druge kompanije
Odluka milijardera Elon-a Musk-a da rebrendira Twitter u X mogla bi da bude komplikovana ako se pogleda sa pravne strane. Kompanije uključujući Metu i Microsoft već imaju prava intelektualne svojine na isto slovo.
Microsoft od 2003.godine poseduje zaštitni znak X
X slovo je toliko često korišćeno kao zaštitni znak da je pravi kandidat za pravne sporove. Twitter bi sada mogao da se suoči sa problemima braneći svoj X brend u budućnosti.
„Postoji 100 odsto verovatnoće da će Twitter biti tužen zbog ovoga od strane nekoga“, rekao je advokat Josh Gerben. On je naveo da je izbrojao skoro 900 aktivnih američkih registracija zaštitnih znakova koje već pokrivaju slovo X u širokom rasponu industrija.
Musk je preimenovao mrežu društvenih medija Twitter u X i predstavio novi logo za platformu društvenih medija, stilizovanu crno-belu verziju slova X.
Vlasnici zaštitnih znakova koji štite stvari poput brenda, logotipa i slogana koji identifikuju izvore proizvoda mogu sada da traže povredu prava. Kompanija kao razlog mogu da navedu da je drugi brend izazvao konfuziju kod potrošača. Kao odšteta se podrazumeva novčana naknada ili blokiranje korišćenja.
Microsoft od 2003.godine poseduje zaštitni znak X koji se odnosi na komunikaciju o njegovom Xbox sistemu za video igre. Meta, poseduje savezni zaštitni znak registrovan 2019.godine koji pokriva plavo-belo slovo “X” za polja uključujući softver i društvene medije.
Microsoft i Meta verovatno ne bi tužili kompaniju. Međutim, samo ako ne osete da Twitter-ov X ugrožava vrednost brenda koji su oni izgradili za to slovo, rekao je Gerben.
Meta se već suočila sa tužbama
Sama Meta je izazvala probleme u vezi intelektualne svojine kada je promenila naziv kompanije. Meta se suočila se sa tužbama prošle godine. Tužbe su podnele investiciona firma Metacapital i kompanija za virtuelnu stvarnost MetaX. Takođe, kompanija je skoro rešila još jedan spor oko svog logotipa u obliku beskonačnog simbola.
„Postoji mnogo poteškoća u zaštiti jednog slova, posebno komercijalno popularnog kao „X“. Korišćenje Twitter-a će verovatno biti ograničeno na vrlo slično slovo njihovom X logotipu“, rekao je Daglas Masters, advokat za zaštitu znakova iz advokatske firme Loeb & Loeb.
“Logo nema mnogo karakterističnih elemenata, pa će zaštita biti vrlo ograničena.” To znači da logo, nema dovoljno jedinstvenih i prepoznatljivih elemenata koji bi omogućili snažniju pravnu zaštitu protiv drugih koji bi mogli koristiti slične ili identične znakove.
Izvor: Reuters