Kaspersky Lab predviđa kako će izgledati svet za 30 godina
Projekat Earth 2050, koji je osmišljen u čast 20 godina postojanja kompanije Kaspersky Lab, okupio je eksperte iz polja umetnosti i nauke, te različite inovatore, kako bi zajedno predvideli globalne, tehnološke i cyber pretnje koje nas čekaju u budućnosti.
Korisnik koji poseti sajt projekta, može da uz pomoć klika na određeni grad dođe u željenu oblast, te u okviru virtuelnog prostora istraži opasnosti koje nam se spremaju u budućnosti. Tako, na primer, onaj koji klikne na Vašington se brzo nađe u specijalno dizajniranom životnom prostoru u okviru kojeg može da vidi šta su eksperti predvideli u vezi sa tehnološkim pretnjama u budućnosti. Jedna od opcija je, na primer „Beware of maid“, u kojoj se objašnjava da će ljude u budućnosti opsluživati robotska posluga, koja će, zahvaljujući autonomnim sistemima, biti sposobna da obavlja niz zadataka. Dalje se predviđa da će postojati opasnost od hakovanja ovakvih robota, uz pomoć kojih će se dolaziti do podataka koji će služiti za ucenjivanje vlasnika, te kompanija. Ispod svakog teksta o potencijalnim problemima budućnosti ponuđeno je i polje u okviru kojeg posetioci sajta mogu da se slože ili ne slože sa predviđanjem, a čitav proces ispraćen je apokaliptičnom muzikom, koja se dobro uklapa u distopijske vizije budućnosti.
Iz kompanije Kaspersky Lab objavili su da je projekat nedavno ažuriran, te sada sadrži vizionarske panorame gradova kao što su Dubai, Njujork i Moskva, i korisnicima daje uvid u predviđanja kako bi ovi gradovi mogli da izgledaju za 30 godina. U početnoj fazi, ovaj projekat je bio fokusiran isključivo na sadržaj koji su obezbeđivali istraživači i stručnjaci širom sveta, a u međuvremenu je postao otvoren za svakoga ko želi da podeli svoju viziju budućnosti, tako što je korisnicima omogućeno jednostavno postavljanje i deljenje sadržaja na stranici. Usled sve veće popularnosti u prethodnih devet meseci, preko milion korisnika je posetilo web-stranicu projekta koji je osvojio i „Best of the Best“ Red Dot nagradu.