Koje aplikacije najviše zarađuju?
Mobilne igre donose veće prihode od drugih aplikacija – bar je tako bilo sve do skoro. Prema najnovijim izveštajima, izgleda da se situacija polako menja, pa više novca dolazi od ponuda koje s igranjem nemaju nikakve veze.
Promene su najpre zabeležene među korisnicima s područja Sjedinjenih Američkih Država, a počele su u maju. Do juna je 50,3% korisnika trošilo više na aplikacije kao što su TikTok, Netflix i Tinder, nego na mobilne igre. Na igre se najviše trošilo na početku pandemije korona virusa, dakle krajem 2019. i početkom 2020. godine, ali su već krajem 2020. druge aplikacije uhvatile korak, da bi 2021. počele da zarađuju više od igara.
Igre su godinama zarađivale više zato što su pravila trošenja novca u tim aplikacijama bila jasnija, najviše zahvaljujući kupovinama u okviru igara. Takvi tipovi pretplata su u poslednje vreme postali uobičajeni i u drugim aplikacijama u online prodavnici kompanije Apple. Da bi pojačao zaradu, App Store je od developera zatražio da naprave potrebne promene, kako bi korisnike motivisali da više i lakše troše.
Promene se za sada odnose samo na iPhone i iPad App Store, a mobilne igre na drugim mestima i dalje donose veće prihode – na primer u Google Play prodavnici (američki korisnici su tokom drugog kvartala 2022. godine na igre potrošili 2,3 milijarde dolara, a na ostale aplikacije oko milijardu).
Izvor: Ars Technica