Kome smetaju ljutiti smajli Facebook-a?
Facebook ima novo ime, ali stare probleme. Otkrivena interna dokumenta Facebook-a su pokazala, da je ova kompanija svesno znala da utiče negativno na društvo i mlade ljudi.
Nedovoljno atraktivan za mlade
Analiza internih dokumenata je pokazala da su Facebook inženjeri testirali reakcije na sve smajlije uključujući i “ljutiti”. Smajlovi su procenjeni kao “pet puta vredniji” od “lajkova” i na osnovu ovih reakcija su bili favozirovani postovi kako bi se podstaklo angažovanje korisnika. Facebook se nalazi u problemu, ne zato što se javnost trenutno bavi pitanjem ugrožavanja javnih interesa već zbog obmanjivanja svojih investitora.
Podaci koje je Haugen iznela su pokazali da je Facebook obmanuo svoje akcionare o osnovnim poslovnim činjenicama, zbog čega se radom ove kompanije sada bave institucije kako bi se zaštitio zakon i propisi o hartijama od vrednosti. Najmanje je podneto osam žalbi komisiji za hartije od vrednosti u kojima se navodi da je Facebook prekršio zakon zbog uskraćivanja materijalnih informacija u vezi sa internim istraživanjima kompanije. Haugen nije jedina koja se oglasila sa informacijama. Sada se javljaju i drugi uzbunjivači koji otkrivaju da Facebook svesno podržava govor mržnje i dezinformacije jer donose veliki profit.
Na promene u tehnološkom svetu uticala je promena čelnih ljudi komisije za zaštitu hartija od vrednosti u Americi. Dok su prethodne administracije “gledale kroz prste” tehnološkim divovima i činila razne ustupke, čini se da sadašnja “ne gleda blagonaklono” na propuste. Facebook nije jedini u fokusu već se pored njega nalazi i Big Tech. Očekivanja su da će obe kompanije biti drastično kažnjene, a postavlja se pitanje i na koji način će povratiti poverenje korisnika.
Izvor: Techcrunch.com