Top50 2024

Komentar: Digitalni prostor 2025

Umesto klasičnog pregleda protekle godine i trendova koje nam sledeća nosi, ne bi bilo loše da svako od nas proba da generiše neke makar i male promene koje bi nam mogle biti značajne. Imamo AI, TikTok, YouTube, X, nema šta nemamo… Proizvodnja sadržaja je verovatno jedini trend koji će opstati!

PCPress.rs Image

Veštačka inteligencija bi trebalo unapredi personalizaciju sadržaja. Umesto generičkih reklama ili preporuka, korisnici bi trebalo da dobijaju sadržaj koji tačno odgovara njihovim interesima, ponašanju i trenutnom kontekstu. Da vidimo šta bi sve tu moglo da spada…

Sadržaj koji me razume

Prilagođeni sadržaji koji se menjaju u realnom vremenu u zavisnosti od korisnika. Dobar primer su neki od globalnih igrača ili eCommerce platformi na američkom tržištu, gde brendovi kreiraju dinamične sajtove ili oglase koji prilagođavaju poruke svakom posetiocu. Naravno, za ovo su potrebna velika ulaganja i ne bi bilo loše da se ta praksa prelije i kod nas.

Glasovni asistenti nove generacije koji će funkcionisati kao personalni digitalni savetnici, sposobni da predviđaju potrebe korisnika pre nego što ih on iskaže. Na primer, budite se ujutru, uključujete neki od pametnih uređaja koji kaže: „Dobro jutro! Napolju je sunčano, 15 °C. Preporučujem laganiju odeću. Vaš prvi sastanak je u 9.00, a trenutno nema gužvi na putu do kancelarije. Da li da vam uključim omiljeni podkast dok se spremate?“ Zvuči nekako utopijski i filmski, ali je svakako nešto što bi moglo da nam pojednostavi jutarnje pretrage na mobilnom dok peremo zube.

Umesto klasičnih influensera čiji se uticaj svakodnevno dovodi u pitanje, 2025. godina trebalo bi da promoviše kreatore zajednica. To su oni ljudi koji ne samo da stvaraju sadržaj već i imaju moć da okupe publiku oko specifičnih vrednosti i interesa

Predviđa se da će metaverzum u 2025. postati mnogo više od buzzword-a. Brendovi bi trebalo da počnu da ulažu u sopstvene virtuelne prostore, nudeći interaktivne i personalizovane doživljaje za korisnike. Tu, recimo, spadaju virtuelne prodavnice i događaji, isprobavanje proizvoda uz pomoć VR i AR tehnologije.

Pročitajte i:  Komentar: Obilje zadataka iz reformske agende

Digitalna imovina i brendirani avatari kao sredstvo povezivanja s mlađim generacijama, posebno Gen Z i Alpha generacijama nešto je što bi moglo da postane trend ako se bude dovoljno ulagalo. To, naravno, ne znači da želimo da se otkačimo od realnog sveta. Kako tehnologija sve više napreduje, milenijalci su sve nostalgičniji prema nekadašnjim vremenima, ali ne zaboravimo da je Gen Z odavno već radno sposobna, a oni su rođeni u digitalnom svetu.

Dosta je bilo „beskonačnog skrola“

Sve veća zasićenost brzim sadržajem na društvenim mrežama i digitalnim platformama izazvaće pomak ka sporijem i konkretnijem sadržaju. Korisnici će tražiti platforme koje promovišu autentične priče. Digit­alne zajednice, poput privatnih grupa i chat-ova, često imaju veći kredibilitet od brendovskih stranica na društvenim mrežama. Duži formati koji nude kvalitet dobiće na većoj važnosti jer smo jednostavno postali slepi na sve ove brze sadržaje koji pokušavaju da nam ulove pažnju koja je i ovako rasuta. Fokus bi trebalo da bude na kvalitetu interakcija, umesto na kvantitetu – manje lajkova, više stvarnih razgovora. Manje skrola po TikTok-u, više vremena provedenog u smislenim diskusijama, edukativnim sadržajima i aktivnostima koje zaista dodaju vrednost našem svakodnevnom životu.

Pročitajte i:  Threads: Nova opcija za lakše pretraživanje

Digitalna održivost S obzirom na sve veću brigu o klimatskim promenama, održivost bi trebalo da ima ključnu ulogu i u digitalnom prostoru. Sve više će se ceniti firme koje rade na smanjenju emisije ugljenika digitalnih proizvoda i usluga.

Duži formati koji nude kvalitet dobiće na važnosti – postajemo slepi na brze sadržaje koji pokušavaju
da nam ulove pažnju koja je i ovako rasuta

Trebalo bi svakako poraditi na alatu koji nam omogućava da bolje kontrolišemo svoj digitalni trag, kao što su ekološki pretraživači ili neke druge platforme koje smanjuju potrošnju energije.

Nova era influensinga

Umesto klasičnih influensera čiji se uticaj svakodnevno dovodi u pitanje, 2025. godina trebalo bi da promoviše kreatore zajednica. To su oni ljudi koji ne samo da stvaraju sadržaj već i imaju moć da okupe publiku oko specifičnih vrednosti, interesa ili niša. Pravi doseg svakog pojedinca ne bi trebalo da se vidi samo u broju prodatih proizvoda i postavljenih postova o brendu nego i po nekom konkretnom uticaju na zajednicu koja ga okružuje i kojoj može da pomogne svojim dosegom.

Pročitajte i:  Bluesky: Kako učiti na tuđim (X) greškama

Digitalni prostor u 2025. godini trebalo bi da bude više nego ikad vođen potrebama korisnika za autentičnošću, personalizacijom i dubljim odnosima s brendovima. Tehnologija će biti moćan saveznik, ali samo brendovi koji razumeju važnost građenja kvalitetnih odnosa i zajednica dugoročno će opstati. U trci za prihodima i vidljivošću, brendovi često zaborave na onaj dugoročni cilj, a to je stvaranje realnih emocija koje ih povezuju i zbližavaju s korisnicima.

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *