Korak bliže ka realističnim avatarima
Istraživači sa ETH Ciriha su razvili nove alogaritme koji olakšavaju kreiranje realističnih avatara. Sve je bliži momenat kada će korisnici Interneta moći da se predstave u sajber prostoru kao animirani 3D avatari.
Izazov za programere
Tokom godina pandemije ljudi su navikli da se sastaju u online prostoru. U Internet okruženju rade, “odlaze” na sastanke, poslovne i privatne, prate konferencije ili koncerte. Metaverzum obećava jedno novo iskustvo online sastanaka, gde je pojavljivanje drugačije od kvadratića u kome se vidi košulja ali ne i donji deo pidžame. Da bi novo iskustvo bilo moguće potrebne su 3D naočare koje su već tu ali i specijalizovani programi. Novi programi imaju zadatak da kreiraju ono što je poznato kao avatar – generisani, dinamički prikazi ljudi. Što su avatari realističnijeg izgleda i ponašanja, veća je verovatnoća da će ljudi steći osećaj realne društvene interakcije.
Kreiranje avatara je poseban izazov za programere. Današnji grafički programi mogu da kreiraju statične fotografije avatara. Međutim, ovaj avatar ne može da se nasmeje. Da bi se avatar nasmejao dizajneri moraju ručno da obrađuju svaku pojedinačnu sliku kako bi se kreirale bore ili senke. Međutim, od kako je tim istraživača ETH Ciriha pronašao alogaritam koji pruža mogućnost automatskog prikazivanje avatara u svakoj zamislivoj pozi i to u 3D, jasno je da smo sve bliži novom načinu života.
Momenat u kojem je avatar sve bliži je sasvim u dosluhu sa promenama kursa u modnoj industriji. Sve veći broj poznatih brendova najavljuje digitalnu garderobu. Sasvim je očekivano da ćemo svoje društvene navike i obasce preneti na avatara koji nas predstavlja u online okruženju. Novo okruženje otvara i novo tržište. Potrebno je avataru obezbediti sve ono što imamo i mi kao bića u realnom svetu. Virtuelna imovina postaje sve popularnija a samim tim predstavlja jednu novu granu starog tržišta.
Izvor: Technology.org