Korisnici M:tel Austria ne plaćaju roaming za pozive
Natalija Jegdić, direktor kompanije „M:tel Austria“, čiji je većinski vlasnik Telekom Srbija, ocenila je da je odluka o ulasku na austrijsko, a time i tržište Evropske unije (EU), predstavlja veoma dobar poslovni potez srpskog telekomunikacionog operatora, koji će mu omogućiti da se dokaže svojim znanjem i iskustvom. Jegdić je ukazala da je MTEL na austrijskom tržištu krenuo kao startap kompanija, da je bio pred velikim izazovima, i da je neophodno vreme da počne da posluje pozitivno.
Konkurencija je, kako ističe Jegdić, u Austriji jaka i tržište je zahtevno. „Izuzetno je dobro što je doneta odluka da kao srpska firma uđemo na tržište Austrije i investiramo na tržište EU”, podvukla je Jegdić dodajući da „M:tel Austria” prednjači kada je reč o roamingu sa regionom Zapadnog Balkana. Korisnici mobilne mreže „M:tel Austria” ne moraju da plaćaju usluge roaminga za pozive između Austrije, Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine, jer je ta barijera uklonjena, izjavila je Jegdić.
Velike kompanije koje stoje iza M:tel Austria su mts, M:tel Banjaluka i M:tel Crna Gora, a pre svega MTS sa najvećim brojem korisnika, kojima nudi pakete sa besplatnim minutima za pozive ka Austriji. M:tel je ušao na tržiste Austrije pre dve godine, jer u toj zemlji ima oko 300.000 ljudi iz zemalja bivše Jugoslavije. Upitana kako je ući na tržište EU u trenutku kada se tamo ukida roaming, Jegdić je podsetila da su telekomunikacioni operateri ranije velike zarade ostvarivali od roaming ugovora i minuta razgovora između zemalja. „Kako vreme prolazi, ti troškovi postaju sve manji, čime se topi i prihod operatera. Iz tih razloga ova industrija teži da ponudi nove usluge i nađe nove korisnike. Mi smo to prepoznali i došli smo na austrijsko tržište gde imamo šta da ponudimo”, rekla je Jegdić.
Tržište EU je, kako kaže, zahtevno, jer se razlikuju zakoni i mentalitet građana. „Manje se razlikuju zakoni, ali mentalitet je baš drugačiji. I sve je to nešto što nas tera da se prilagođavamo. “U Austriji morate da zakažete sastanak mesec dana unapred, a mi radimo u sektoru gde su važni rokovi i sve se brzo menja. Definitivno smo, međutim, prihvatili taj način i pravila poslovanja”, objasnila je Jegdić. Zbog konkurencije i zahtevnosti tržišta M:tel je svoju tehničku mrežu naslonio, kao mobilni virtuelni operator, na mrežu A1, a s druge strane pakete prilagodio jednom od većih konkurenata „Drei“. „Mislim da je još nećemo ići ka 5G tehnologiji. Za sada imamo 3G, krajem ove godine ulazimo u 4G i sigurno ćemo slediti konkurenciju, samo ne tako brzo”, rekla je Jegdić.
Izvor: Tanjug