BIZIT 2024

Mercedes otvara fabriku za reciklažu baterija 

Mercedes-Benz je otvorio prvu fabriku za reciklažu baterija u Evropi sa integrisanim mehaničko-hidrometalurškim procesom, što ga čini prvim proizvođačem automobila širom sveta koji je zatvorio krug za reciklažu baterija sa sopstvenim pogonom. Fabrika za reciklažu u Kuppenhajmu, u južnoj Nemačkoj, stvara pravu kružnu ekonomiju. Za razliku od postojećih uspostavljenih procesa, očekivana stopa oporavka mehaničko-hidrometalurškog postrojenja za reciklažu je više od 96 odsto. 

PCPress.rs Image

Vredne i retke sirovine kao što su litijum, nikl i kobalt mogu se povratiti – na način koji je pogodan za upotrebu u novim baterijama za buduća potpuno električna vozila Mercedes-Benz. Kompanija je uložila desetine miliona evra u izgradnju novog pogona za reciklažu baterija i samim tim u stvaranje vrednosti u Nemačkoj. 

 Mercedes-Benzov tehnološki partner za fabriku za reciklažu baterija je Primobius, zajedničko ulaganje između nemačke fabrike i mašinske kompanije SMS group i australijskog proizvođača procesnih tehnologija Neometals. Fabrika dobija sredstva od nemačkog saveznog ministarstva za ekonomska pitanja i klimatske mere kao deo naučno-istraživačkog projekta sa tri nemačka univerziteta. Projekat razmatra ceo procesni lanac za reciklažu, uključujući logistiku i koncepte reintegracije. Partneri na taj način daju važan doprinos budućem skaliranju industrije reciklaže baterija u Nemačkoj

Pročitajte i:  Prva 100% silicijumska kompozitna anoda 

 Po prvi put u Evropi, Mercedes-Benz fabrika za reciklažu baterija pokriva sve korake od usitnjavanja baterijskih modula do sušenja i obrade aktivnih baterijskih materijala. Mehanički proces sortira i razdvaja plastiku, bakar, aluminijum i gvožđe u složenom, višestepenom procesu. Nizvodni hidrometalurški proces posvećen je takozvanoj crnoj masi. Ovo su aktivni materijali koji čine elektrode ćelija baterije. Vredni metali kobalt, nikl i litijum ekstrahuju se pojedinačno u višestepenom hemijskom procesu. Ovi reciklati su kvaliteta baterija i stoga su pogodni za upotrebu u proizvodnji novih baterijskih ćelija

 Za razliku od pirometalurgije koja je danas uspostavljena u Evropi, hidrometalurški proces je manje intenzivan u pogledu potrošnje energije i materijalnog otpada. Njegove niske temperature procesa do 80 stepeni Celzijusa znače da troši manje energije. Pored toga, kao i svi proizvodni pogoni Mercedes-Benza, fabrika za reciklažu radi na neto ugljen-neutralan2 način. Snabdeva se 100 odsto zelenom strujom. Krovna površina zgrade od 6800 kvadratnih metara opremljena je fotonaponskim sistemom sa vršnom snagom od preko 350 kilovata. 

 Mercedes-Benz fabrika za reciklažu baterija u Kuppenhajmu ima godišnji kapacitet od 2.500 tona. Oporavljeni materijali se koriste u proizvodnji više od 50.000 baterijskih modula za nove potpuno električne modele Mercedes-Benz. Stečeno znanje moglo bi pomoći u povećanju obima proizvodnje na srednji i dugi rok. 

Pročitajte i:  Nemačka okončala proces protiv Mete

Izvor: autotech.news

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *