Meta je odobrila oglase koji su pozivali na nasilje u Evropi
Oglasi su odobreni uprkos tome što krše smernice kompanije.
Oglasi su sadržali govor mržnje i pozivali su na nasilje
Meta se ponovo suočava sa optužbama da ne čini dovoljno kako bi sprečila širenje govora mržnje i nasilnog sadržaja u Facebook oglasima. U novom izveštaju detaljno je opisano osam takvih oglasa, ciljanih na publiku u Evropi. Oglasi su odobreni uprkos tome što sadrže očigledna kršenja smernica kompanije u vezi sa govorom mržnje i nasiljem.
Izveštaj stiže od nadzorne organizacije Ekō. Organizacija deli svoj rad kako bi skrenula pažnju na „prakse moderiranja ispod standarda“ Mete uoči stupanja na snagu Zakona o digitalnim uslugama (DSA) u Evropi. U izveštaju je detaljno opisano kako je, tokom perioda od nekoliko dana početkom avgusta, organizacija pokušala da kupi 13 Facebook oglasa. Svi oglasi su koristili slike generisane veštačkom inteligencijom i uključivali tekst koji je očigledno bio protiv pravila kompanije.
Ekō je povukao oglase pre nego što ih je bilo koji korisnik video. Ogranizacija je tražila da se zadrži tačan tekst oglasa. Odobreni oglasi uključivali su jedan, postavljen u Francuskoj. Taj oglas je „pozivao na pogubljenje istaknutog poslanika Evropskog parlamenta zbog njegovog stava o imigraciji“. Zatim, drugi oglas je bio vezan za nemačke korisnike i „pozivao da se sinagoge spale do temelja kako bi se „zaštitili beli Nemci.’” Meta je takođe odobrila oglase u Španiji. U tom oglasu se tvrdilo da su poslednji izbori pokradeni i da ljudi treba da učestvuju u nasilnim protestima kako bi to poništili.
„Ovaj izveštaj je zasnovan na veoma malom uzorku oglasa. Izveštaj nije reprezentativan za broj oglasa koje pregledavamo dnevno širom sveta“, rekao je portparol kompanije. „Naš proces pregleda oglasa ima nekoliko slojeva analize i otkrivanja i pre i posle objavljivanja oglasa. Preduzimamo opsežne korake kao odgovor na DSA. Nastavljamo da ulažemo značajna sredstva za zaštitu izbora i zaštitu od govora mržnje, kao i od nasilja.
Evropski lideri moraju da sprovedu DSA zakon i konačno obuzdaju društvene platforme
Iako je bilo nekoliko reklama koji su nakon Metine provere zaustavljeni, Ekō navodi da su oglasi sprečeni da se prikazuju zato što su označeni kao politički, a ne zbog nasilja i mržnje koji su navedeni u njima. Meta zahteva od političkih oglašivača da prođu kroz dodatni proces provere pre nego što steknu pravo da postavljaju oglase.
Ekō koristi izveštaj i zalaže za dodatne mere zaštite u okviru DSA zakona. DSA zakon predstavlja, sveobuhvatnoi zakon koji zahteva da društvene platforme ograniče neke vrste ciljanog oglašavanja i omoguće korisnicima da odustanu od algoritama za preporuke. Nekoliko platformi, uključujući Facebook, Instagram i TikTok, nedavno je napravilo izmene kako bi se uskladili sa ovom odredbom. Takođe, zahteva se da platforme identifikuju i ublaže „sistemske rizike“, uključujući one koji se odnose na nezakonit i nasilan sadržaj.
„Uz nekoliko klikova uspeli smo da dokažemo koliko se lako šire govor mržnje i dezinformacije“. „Izbori EU se približavaju. Evropski lideri moraju da sprovedu DSA u najvećoj meri i konačno obuzdaju ove toksične kompanije, rekla je Vicky Wyatt iz Ekō organizacije.
Izvor: Engadget