Meta pravi „Twitter“
Kompanija Meta planira novu aplikaciju zasnovanu isključivo na tekstu.
Twitter je imao najveću političku moć kada su u pitanju društvene mreže. Dok se Facebook i Instagram u prvom redu koriste za ekonomske svrhe, Twitter je imao tron političke moći i uticao na „samostalno kreiranje političkih odluka“. Uloga Twittera u međunarodnim političkim tokovima, kao i na nacionalnim planovima, značajno je oslabljena od momenta kada Elon Musk postaje vlasnik ove kompanije.
Ukoliko se vratimo par meseci pre preuzimanja Twittera, Facebook je pokazivao tendenciju da preuzme tron političke moći, dok je Twitter najavljivao neke pokušaje prodora u ekonomske tokove. Facebook iako ima veliki uticaj na političke talase, nema snagu koju je posedovao Twitter. Sa preuzimanjem Twittera, politička moć ove mreže je nestala dok Facebook nije uspeo da je preuzme na svojim plećima.
Ipak, Meta nije odustala od svoje zamisli i tendencija koje je pokazivala još prošle godine. Meta novo ime koje sve češće koristimo, nije samo novo ime Facebook-a, već najava „nove organizacije“ više platformi i više različitih nivoa upotrebe tehnologije. Jedan od odeljka Mete je i nova aplikacija koja ima samo tekstualni sadržaj.
Da li Meta pravi Twitter?
Potparol Mete je izjavio: „Verujemo da postoji prilika za poseban prostor gde kreatori i javne ličnosti mogu da dele pravoremene novosti o svojim interesovanjima.“
Zaista imamo do sada malo opcija. Nemamo mogućnost TikTok-a, Instagrama, Facebook-a, ličnih blogova i sajtova, youtube kanala i potreban nam je novi prostor. Jasno je da ova izjava nije povezana sa realnim stanjem u Internet svetu, već sa zamislima Mete i pokušajima da se dobije prostor političkog uticaja.
Nova aplikacija Mete je zamišljena prema „pravilima“ Twittera. Njeno kodno ime je P92 i moguće je registrovati se preko postojećih Instagram profila.
Da li će nova aplikacija dostići nivo Twittera ili nekadašnji sjaj Facebooka?
Poverenje u Metu je značajno smanjeno a mreža ima sve veći problem sa novim registracijama. Mlađe generacije Facebook posmatraju kao „prevaziđenu stvar“. Metaverzum sa druge strane nije još uvek zanimljiv i nema jasno definisanu strukturu korisnika. Nešto se čini i da je neće imati.
Sa druge strane, potreba za „zamahom Twittera“ se oseća i kod korisnika ali i kod politički organa odlučivanja. Tako da se može očekivati da će ova aplikacija postati značajna.
Izvor: bbc.com