Microsoft povećava cenu Office 2019 za 10%
Microsoft planira da poveća cenu za trajnu licencu za Office paket za 10%, u oktobru 2019. godine. Povećanje je deo šire strategije, rekao je Wes Miller, analitičar i stručnjak za licenciranje u Microsoftu, i cilj je da se korisnici usmere ka pretplatama za Office 365 ili Microsoft 365.
Povećanje cene je objavljeno na partnerskom vebsajtu u sredu i ovo povećanje cena reprezentuje značajno dodavanje vrednosti proizvodu tokom vremena i bolje odražava troškove i zahvteve kupaca. Poslednje povećanje cena Microsoft je izvršio za verziju Office 2010. Pored Office paketa, za 1. oktobar je planirano povećanje cene za 10% za standardni Windows Server 2019 i za Exchange, SharePoint Server i Project Server. Postoji mogućnost povećanja cene i za CAL (licence za pristup klijentu) koje se koriste za povezivanje personalnih kompjutera i pristup inormacijama na Microsoft serverima.
Microsoft kategoriše softver na osnovu načina plaćanja, pri čemu pravi razliku između licence koja je kupljena direktno i one za koja je „iznajmljena“ uz pretplatu. Termin trajna licenca se odnosi na softver koji kupcu daje pravo da taj softver koristi dugotrajno. Drugim rečima, ta licenca nema rok isteka i plaća se odjednom. Moguća je i opcija pretplate.
Miller je rekao: „Kada bi Microsoft ima vremensku mašinu, počeli bismo sa pretplatama, a ne sa softverom koji se plaća samo jednom. U savršenom svetu, sve što bi Microsoft imao bio bi Office 365“, pri čemu je mislio na grupu planova za pretplatu koji kombinuju lokalno instalirane korisničke servere i servere bazirane na cloudu. Prema Milleru, povećanje cena za Office 2019 je deo napora Microsofta da načini otklon od upotrebe softvera koji se instalira ka softverskim rešenjima sa pretplatama, koji su više bazirani na cloudu. Sa prethodne dve generacije Office paketa, korisničke licence su imale povećanje cene od po 15%.
Nije poznato da li Microsoft ima u planu da menja neke druge cene, kao na primer za Office 365, ali prema Millerovoj teoriji, reklo bi se da to nije slučaj, jer su cene upravo i povećane za softverske pakete sa instalacijom sa ciljem da motivišu korisnike da potraže alternative, kao što je Office 365“.
Izvor: Computerworld