Mozilla i Meta (Facebook) sada zapravo rade zajedno
Mozilla, vlasnik browsera Firefox, napadala je Facebook (sada Meta) mnogo puta tokom godina zbog katastrofalnog ponašanja kompanije u pogledu privatnosti i bezbednosti.
Kompanije rade zajedno na novom predlogu za ad interaction tracking
Međutim, dve kompanije sada zajedno rade na predlogu za malo privatnije onlajn oglašavanje, što već izaziva kritike dugogodišnjih obožavatelja Mozile. Mozilla je u utorak otkrila u blog postu: „Poslednjih nekoliko meseci radili smo sa timom iz kompanije Meta (bivši Facebook) na novom predlogu koji ima za cilj da omogući merenje konverzija – ili pripisivanje – za oglašavanje pod nazivom Interoperable Private Attribution (Interoperabilno privatno pripisivanje), ili IPA.” Projekat ima za cilj da omogući oglašivačima da izmere stopu uspešnosti onlajn oglasa, uz više poštovanja privatnosti od postojećih onlajn oglasa.
Osnovni koncept, kao što je objašnjeno u nacrtu predloga, je da se zameni per-action izveštavanje o oglasima (npr. browser koji šalje podatke oglasnoj grupi kada kliknete na oglas) sa agregiranim izveštajima za grupe događaja. Veb lokacije mogu da kreiraju „ključ za podudaranje“ povezan sa vašim nalogom ili uređajem, kojem je očigledno dostupan samo browser da bi se izbegao fingerprinting. Takođe postoji nekoliko funkcija namenjenih da svima (uključujući kompanije ili oglašivače koji prikupljaju podatke) otežaju identifikaciju ljudi koji komuniciraju sa oglasima. Slično je Prio-u, tehnologiji koju je Mozilla razvila pre nekoliko godina da analizira kako ljudi koriste Firefox. Iako se predlog čini solidnim, partnerstvo je prilično iznenađujuće. Mozilla je upravo započela probnu studiju prošlog meseca u partnerstvu sa The Markup-om koja je imala za cilj da identifikuje kako Meta/Facebook koristi piksele za praćenje širom veba za snimanje veb aktivnosti. Mozilla je rekla da je cilj studije bio da „izvesti o tome gde vas Facebook prati i kakve informacije prikupljaju“.
Izvor: Xda-developers