Netflix-ova prva bioskopska premijera
Prvi put u istoriji, jedan Netflix-ov film biće prvo prikazan u bioskopima, a tek onda na ovoj streaming platformi. Kompanija je potpisala istorijski ugovor sa AMC, Regal i Cinemark lancima bioskopa, pa će film „Glass Onion: A Knives Out Mystery“, nastavak filma „Knives Out“, biti prikazivan u više od 600 bioskopa u periodu od 23. do 29. novembra, tačno mesec dana pre nego što će biti premijerno predstavljen na Netflix-u.
Pored SAD-a, film će u tom periodu biti prikazivan i u određenim bioskopima u Kanadi, Velikoj Britaniji, Irskoj, Italiji, Nemačkoj, Španiji, Izraelu, Australiji i na Novom Zelandu.
Netflix je kupio prava za ovaj, ali i treći nastavak filma za 450 miliona dolara. Nada se da će zahvaljujući bioskopskom prikazivanju obezbediti povraćaj tog novca, ali i da će zaustaviti odliv, odnosno da će privući nove pretplatnike na svoju platformu, kojih je samo tokom letnjih meseci izgubila oko milion.
Iz AMC-a su ovaj ugovor nazvali veoma značajnim, jer smatraju da će pokazati da bioskopsko prikazivanje i streaming mogu da uspešno koegzistiraju, jer će film biti dostupan široj publici, a ne samo Netflix pretplatnicima. Interesantno je da je nešto slično Netflix pokušao još 214. godine, ali su tada pomenuta tri lanca bioskopa odbili da prikažu prvi Netflix-ov originalni film, uz potpuno suprotno obrazloženje – plašili su se kako će istovremeni streaming filma na Netflix platformi uticati na njegovu gledanost u bioskopima.
Istorija odbijanja Netflix-ovih filmova se nastavila i kasnije. Tokom 2019. godine, AMC i Regal su odbili da prikazuju film „Roma“, prvi Netflix-ov film nominovan za Oskara, a sledeće godine je ista sudbina zadesila takođe nominovane filmove „The Irishman“ i „Marriage Story“. Postoje dva glavna razloga zašto su ovi poznati bioskopski lanci promenili svoje mišljenje. Prvi je da je Netflix svojim filmovima sve uspešniji u nominacijama (i osvajanjima) najprestižnije filmske nagrade, a drugi je da je originalni film „Knives Out“ zaradio u bioskopima 311.6 miliona dolara (a koštao je 40 miliona dolara), pa očekuju da će nastavak doneti još veću zaradu.
Izvor: TechCrunch