BIZIT 11 - prvi dan

OpenAI predstavio SearchGPT pretraživač

Usluga predstavlja privremeni prototip ograničen na 10.000 testera za sada.

PCPress.rs Image

SearchGPT

OpenAI je najavio novi prototip pretraživača koji koristi veštačku inteligenciju pod nazivom SearchGPT. Ovaj potez označava ulazak kompanije na konkurentno tržište pretraživača kojim decenijama dominira Google.

OpenAI je opisao SearchGPT kao “privremeni prototip novih AI funkcija pretrage. On će pružiti brze i pravovremene odgovore sa jasnim i relevantnim izvorima.” Kompanija planira da testira proizvod sa početnih 10.000 korisnika. Zatim ga integriše u ChatGPT nakon prikupljanja povratnih informacija.

Lansiranje SearchGPT dolazi usred rastuće konkurencije oko AI pretrage. Google, dominantni pretraživač na svetu, nedavno je počeo da integriše AI mogućnosti u svoju platformu. Drugi startup-ovi poput Perplexity-a, kojeg podržava Jeff Bezos, takođe pokušavaju da preuzmu Google i reklamiraju se kao “odgovorni pretraživači” koji koriste AI za sumiranje interneta.

Uspon AI pretraživača bio je kontroverzan

Prošlog meseca, Perplexity je bio kritikovan zbog sumiranja priča iz Forbes-a i Wired-a bez adekvatnog navođenja ili linkova ka publikacijama, kao i ignorisanja robots.txt. To je način na koji veb stranice govore da pretraživači koji prikupljaju podatke da se povuku. Ranije ove nedelje, Wired izdavač Condé Nast-a je navodno poslao pismo za prekid i odustajanje Perplexity-ju, optužujući ga za plagijat.

Pročitajte i:  OpenAI ima kreditnu liniju od 4 milijarde dolara i 6,6 milijardi dolara finansiranja

Možda zbog ovih tenzija, OpenAI izgleda da zauzima kolaborativniji pristup sa SearchGPT. Blog post kompanije naglašava da je prototip razvijen u partnerstvu sa različitim novinskim organizacijama. Uključeni su citati od izvršnih direktora The Atlantic-a i News Corp-a. To su dva od mnogih izdavača sa kojima je OpenAI sklopio licencne ugovore.

“SearchGPT je dizajniran da pomogne korisnicima da se povežu sa izdavačima tako što će ih jasno navoditi i linkovati u pretragama”. “Odgovori imaju jasnu, , navedenu atribuciju i linkove. Na taj način korisnici znaju odakle dolaze informacije i mogu brzo pristupiti još više rezultata u bočnoj traci sa linkovima ka izvorima.”

OpenAI je takođe napomenuo da će izdavači imati kontrolu nad time kako je njihov sadržaj prikazan u SearchGPT-u. Oni mogu da odluče da njihov sadržaj ne bude korišćen za treniranje OpenAI modela dok se i dalje pojavljuje u rezultatima pretrage.

Interfejs SearchGPT-a ima istaknut tekstualni okvir koji pita korisnike, “Šta tražite?” Za razliku od tradicionalnih pretraživača poput Google-a koji pružaju listu linkova, SearchGPT kategorizuje rezultate sa kratkim opisima i vizualima. Na primer, kada tražite informacije o muzičkim festivalima, pretraživač pruža kratke opise događaja zajedno sa linkovima za više detalja. Neki korisnici su primetili, međutim, da pretraživač već prikazuje netačne informacije u svojim rezultatima.

Pročitajte i:  ChatGPT dostigao 200 miliona korisnika, ali mnogi kriju da ga koriste

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: ,