BIZIT 11 - prvi dan

Play-to-earn prodaje san o igranju za gotovinu — pa zašto svi ne igraju?

Slom kriptovaluta uplašio je mnoge investitore, ali blokčejn drugari polažu velike nade u jednu aplikaciju u nastajanju: GameFi.

Play-to-earn

Finansijski održiva konstrukcija podrazumeva stalan priliv novih korisnika

Kombinacija “igre“ i „decentralizovanih finansija“,nudi šansu za zaradu novca igranjem. Igrači koji završe zadatke u igri nagrađuju se kriptovalutama i NFT-ovima, kojima se onda može trgovati za pravi novac. To je primamljiv koncept na papiru. Ali play-to-earn pokazuje znake stagnacije pre ulaska u mejnstrim. U aprilu je broj aktivnih korisnika smanjen za 24,9% na 9,22 miliona, dok je obim transakcija opao za 73,4%, prema Footprint Analitics-u. Velika prepreka masovnom usvajanju je jednostavna ekonomija: održivom tržištu potrebno je da više novca ulazi nego što izlazi. Ovo pre svega zahteva stalan priliv novih korisnika koji će subvencionisati postojeće – model koji se naziva piramidalna šema.

Optužba je upućena na Axie Infinity, borbenu igru u stilu Pokemona koja je eksplodirala u popularnosti prošle godine. Hiljade ljudi je igralo Axie kao posao sa punim radnim vremenom — sa različitim rezultatima. Korisnici Axie-a obično ulažu stotine dolara za početni paket NFT stvorenja. Kompanija zarađuje novac uzimajući deo u svakoj transakciji na tržištu. Neki korisnici snižavaju unos formiranjem grupa pod nazivom „cehovi“. Ovo podrazumeva da vlasnici pozajmljuju NFT-ove igračima u zamenu za deo profita. Rizično je za vlasnike, koji mogu da ulože ogromne sume u promenljivu imovinu, a potencijalni dobici za igrača su manji — ali postoje i koristi.

Zarada i dalje može biti značajna — posebno u privredama u razvoju koje su najveća tržišta igre — a cehovi smanjuju finansijske rizike igrača. Ipak, ovo ne rešava osnovno pitanje: novi igrači moraju da zamene one koji unovče dobitak. Ovo nije bio problem kada je Axie svakog meseca dodavao više korisnika od onih koje je već imao. Ali kada se rast usporio i cena tokena skliznula, zarada igrača je opala. Axie je pretrpeo dodatni neuspeh kada su hakeri ukrali 625 miliona dolara kriptovalute Ronin, blockchain koji stoji iza igre. Napad je najveća kripto pljačka do sada, prema REKT Database. Proizvođač Axie-a se obavezao da će nadoknaditi gubitak pogođenim korisnicima, ali vrednost coin-a u igri i broj igrača su nastavili da opadaju. U maju, Axie-jevi dnevni aktivni korisnici pali su ispod milion za prvih osam meseci. Brojka je u novembru dostigla vrhunac od preko 2,7 miliona.

Axijev pad odjeknuo je širom GameFi zajednice. Kompanije u sektoru sada preispituju svoje poslovne modele. Na panel diskusiji tokom BlockDown konferencije prošle nedelje, rukovodioci GameFi-ja su usredsredili svoje strategije na davanje prioriteta zadovoljstvu nad profitom. AAA igre, međutim, imaju troškove razvoja koje kompanije GameFi ne mogu priuštiti. Fancy Studios, koji stvara 8-bitne igre, pokušava da prevaziđe ovu prepreku koristeći nostalgičnu privlačnost retro klasika. Eric McIntire, CCO kompanije, nada se da će ovo pomeriti fokus korisnika sa play-to-earn to play-and-earn.

„Želimo da vam se desi da zarađujete dok radite nešto u čemu ionako uživate“, rekao je on. „Dok stojite u redu za kafu, želimo da platite kafu tako što ćete igrati igru u kojoj se ionako zabavljate. Na kraju, McIntire cilja na prelazak na „play-to-own“, što podstiče korisnike da zadrže svoja digitalna sredstva u igri. Oni i dalje zarađuju nagrade, ali umesto da ih razmenjuju za pravi novac, mogu da ih koriste da oblikuju iskustvo u igri. Ovo bi moglo da podstakne zadržavanje korisnika – ali igrama će biti potrebna masovna privlačnost. „Imali smo 2D igru konjskih trka koja je u osnovi MVP – čak ni alfa – i imala je 200 miliona dolara koji su prošli kroz nju“, rekao je Corey Wilton, co-founder Pexabay-a, a play-to-earn simulatora konjskih trka. GameFi takođe treba podršku redovnih gejmera — koji su se pokazali neprijateljski raspoloženi prema kripto projektima. Ubisoftovi NFT planovi, na primer, izazvali su žestoke reakcije fanova. GameFi kompanije imaju za cilj da na kraju neprimetno integrišu sve elemente blokčejna. Na sličan način kao kod plaćanja kreditnom karticom, igrači bi koristili mehanizme ne razmišljajući o tome kako oni funkcionišu.

Izvor: Thenextweb

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , ,