Preporuka Google-u, delite besplatno pametne zvučnike i uvećaćete tržišni udeo
Pametni zvučnici su jedan od najvećih hit-proizvoda poslednjih godina, a u SAD-u su posebno popularni. Početkom ove godine barem jedan pametni zvučnik imao je svaki šesti Amerikanac, a od tada im se prodaja dodatno ubrzala. Na američkom tržištu lider u prodaji ovih gedžeta je Amazon sa svojom Alexa linijom, dok je Google i dalje na drugom mestu.
Prema sadašnjim trendovima do 2022. godine će 70% američkih domaćinstava imati bar jedan pametni zvučnik, a Amazon će tada imati tri puta veći udeo od Google-a. Kako bi Google Home mogao da se približi Alexa-i? Analitičari Morgan Stanley-a imaju zanimljiv odgovor: Google bi svoje pametne zvučnike trebao svima da podeli besplatno. Sva američka domaćinstva, njih 126 miliona, trebalo bi da dobiju jedan Google Home Mini zvučnik, kažu, a možda bi isto moglo da se preslika i na ostatak sveta. Taj bi potez Google u SAD-u koštao “samo” 3,3 milijarde dolara, odnosno, dodatnih 3% na ukupne godišnje troškove kompanije, međutim ubrzo bi im se počeo isplaćivati. Domaćinstva koja bi dobila Google-ove zvučnike verovatnije bi počela da koriste i druge Google-ove usluge, poput pretraživanja i kupovine, čime bi investicija lako mogla da se vrati.
Analitičari su izračunali da bi se za pet godina ova investicija u besplatne zvučnike, samo kroz internet kupovinu isplatila čak petostruko. Dodatno, Amazon-ov bi tržišni udeo bio ugrožen, a korisnici ovako “naterani” na Google-ovu platformu verovatnije bi i dugoročno na njoj ostali.
Izvor: SEEbiz