Prve reakcije na GDPR su (ne)očekivano urnebesne
Dugo najavljena uredba koja će promeniti način online sakupljanja podataka i njihovo korišćenje je konačno došla. Kako su kompanije blagovremeno reagovale na dolazak GDPR-a, korisnici već mogu da izvedu prve zaključke nakon nekoliko dana nove vladavine prava. Da li smo zaista zaštićeni i šta sve to znači za obične korisnike? Prve reakcije na GDPR su stigle.
I dok se velike kompanije bore za svoja prava da nastave da koriste podatke korisnika kao i pre ozvaničenja GDPR-a, obični korisnici nisu do sada osetili velike promene. Ustvari moramo da se ispravimo, najveća promena je svakako opšta invazija emailova koji zasipaju inboxe korisnika. U želji da ponude nešto novo korisnicima, sajtovi su krenuli u obraćanje svima čije mailove imaju. Interesantno je da efekat tih poruka sajtova i dalje nikome nije jasan. Šta smo tačno dobili, osim što moramo da pristajemo bezuslovno na nove uslove?
— Rian Johnson (@rianjohnson) May 24, 2018
Kompletna situacije je pomalo bizarna, dok su efekti, bar trenutno, nevidljivi. Trenutno se GDPR svodi na kliktanje na gomilu popapova koji objašnjavaju zašto se koriste lični podaci gde je opcija samo jedna – pristanak. Ova neobična situacija već je dovela do prvih GDPR tužbi, a na meti su se našli giganti Facebook i Google.
My entire inbox is beginning to feel like the ramblings of a desperate ex-boyfriend #GDPR pic.twitter.com/3sFe5B09LC
— Sarah O'Connor (@sarahoconnor_) May 23, 2018
Sve to se desilo u samo nekoliko dana, što je dovelo do urnebesnih reakcija na internetu. Iako je reč o šalama, upravo ovo ismevanje efekata GDPR-a treba da zabrine evropske zvaničnike koji verovatno nisu imali to na umu kad su donosili uredbu. Vreme će pokazati efikasnost nove uredbe, za sada, najveći efekat je spamovanje inboxa korisnika.
#ParentsTextingAboutGDPR pic.twitter.com/Sk4FheSgqG
— Aaron Levie (@levie) May 25, 2018
Dok čekamo te nove fantastične efekte nove uredbe (koje možda nećemo ni osetiti jer nismo deo EU), ostaje nam da uživamo u šalama na račun novog nivoa bezbednosti koji još niko nije osetio.
This is hilarious! @Spotify has a I <3 GDPR playlist!
The track names are amazing!https://t.co/ViuzTaHQ6H pic.twitter.com/1ziLO0Yk2s
— Rishabh Mehrotra (@erishabh) May 25, 2018
Ako nista drugo, GDPR nas je do sada bar dobro zabavio, za bezbednost ćemo morati malo da sačekamo.