Rastući EV požari izazivaju tenzije
Nakon nedavnog požara na električnim vozilima (EV) u Cheongna, Incheon, zabrinutost za bezbednost električnih vozila je pojačana, što je izazvalo burnu debatu između proizvođača automobila i proizvođača baterija. Srž spora se vrti oko razvoja i kontrole sistema za upravljanje baterijama (BMS), kritične komponente za osiguranje bezbednosti električnih vozila.
BMS, koji se često opisuje kao „mozak“ EV, igra ključnu ulogu u praćenju i upravljanju stanjem baterije. Održavanjem baterije u optimalnim uslovima, BMS može otkriti abnormalne znakove, kao što su padovi napona, i potencijalno sprečiti nezgode kao što su požari pre nego što se pojave. Kako potražnja za sigurnijim električnim vozilima raste, raste i hitnost za unapređenjem BMS tehnologije.
Međutim, nastojanje da se poboljša BMS razotkrio je razdor između proizvođača automobila i proizvođača baterija. Proizvođači baterija tvrde da ih njihova duboka stručnost u hemiji baterija čini najpogodnijim da vode razvoj bezbednosne dijagnostike unutar BMS-a. Oni veruju da je pristup sveobuhvatnim podacima o bateriji od suštinskog značaja za unapređenje BMS tehnologije i obezbeđivanje najviših bezbednosnih standarda.
S druge strane, proizvođači automobila, koji kontrolišu hardver vozila i imaju direktnu interakciju sa potrošačima, tvrde da treba da zadrže kontrolu nad razvojem BMS-a. Oni tvrde da poseduju ključne dugoročne podatke o vožnji u stvarnom svetu, koji su, u kombinaciji sa specijalizovanim informacijama o bateriji, dovoljni za stvaranje bezbednog i pouzdanog BMS-a.
Ova tenzija je pojačana činjenicom da, prema važećim propisima, stvarni podaci o upotrebi baterija poseduju vlasnici vozila. Proizvođači automobila mogu pristupiti ovim podacima uz saglasnost vlasnika, ali proizvođači baterija često ostaju u mraku osim ako ne postoji sumnja u problem sa kvalitetom baterije. Ovaj nedostatak deljenja podataka je značajna prepreka napretku BMS-a.
Profesor Han Se-kiung sa Nacionalnog univerziteta Kiungpook istakao je važnost „Platforme podataka o EV baterijama“ tokom nedavnog foruma o politici, naglašavajući da je rana dijagnostika zasnovana na podacima najrealniji način za sprečavanje požara baterija. Pozvao je na veću saradnju između proizvođača automobila i proizvođača baterija kako bi otvorenije dele podatke o baterijama.
Uprkos ovim pozivima na saradnju, proizvođači automobila i dalje oklevaju da se odreknu kontrole nad razvojem BMS-a. Pošto baterija sada služi kao najskuplja i najkritičnija komponenta EV, proizvođači automobila vide kontrolu podataka o bateriji kao ključnu konkurentsku prednost na tržištu električnih vozila koja se brzo razvija. Ovaj pomak od ere motora sa unutrašnjim sagorevanjem, gde su motori bili primarna konkurentska prednost, učinio je tehnologiju baterija novim bojnim poljem.
Ulozi su veliki. Prema kompaniji za istraživanje tržišta SNE Research, predviđa se da će globalno tržište BMS-a dostići 22 milijarde dolara do 2035. godine, rastući po prosečnoj godišnjoj stopi od 22%. Ovaj brzi rast naglašava važnost BMS-a u budućnosti EV industrije.
Izvor: autotech.news