Satwork: Vozite ekonomično
Satwork doo je kompanija koja putem svog sistema SatIRS već 15 godina veoma uspešno pruža usluge upravljanja flotama vozila. Klijenti se sve više odlučuju za usluge sa ciljem ostvarenja boljih poslovnih rezultata uz maksimalno iskorištenje transportnih kapaciteta. Broj praćenih objekata na na SatIRS sistemu se kontinuirano povećava, a tako i količina podataka koji se dnevno preuzimaju, obrađuju i kroz različite izveštaje isporučuju klijentima.
S obzirom na vrednost nadgledanih vozila i robe, to je velika odgovornost i zahteva maksimalnu podršku klijentima u tehničkom i profesionalnom smislu, jer su neki od zahtevanih i isporučenih izveštaja ključni za kvalitetnu organizaciju poslovnih procesa kod samih klijenata.
Satwork klijenti su u prvom redu kompanije koje raspolažu velikim flotama vozila, to znači transportne firme, firme koje se bave logistikom, dostavom, a tehnička podrška njima je potpuna, 24/7.
Jedan od novijih servisa, i trenutno klijentima najinteresantnijih, jeste servis Eko vožnja. Vlasnici flota vozila u stalnom su traganju za modulima koji će im omogućiti uštede
Maksimalno iskorišćenje transportnih kapaciteta, organizovanje ruta na optimalan način, praćenje i kontrola potrošnje goriva, praćenje i kontrola kvaliteta vožnje, kao i uticaj svih tih parametara ne samo na rezultate poslovanja samog klijenta nego i na širu društvenu zajednicu, zaštitu životne sredine, pa i na smanjenje direktnog kontakta između ljudi u kontekstu trenutno aktuelnih zbivanja odnosno pandemije, samo su neki od izazova s kojima se svakodnevno susrećemo u radu sa svojim klijentima.
Fokusirani smo na razumevanje potreba klijenata, kreiranje adekvatnih rešenja i uvek nastojimo da ponuđena rešenja budu jednostavna za korišćenje i prilagođena specifičnostima svakog pojedinačnog klijenta. Imamo mogućnost da uvažimo specifične zahteve klijenata s obzirom na to da smo kreatori sistema SatIRS, baze na kojoj su razvijani svi servisi koje nudimo.
Eko vožnja je tajna uspeha
Jedan od novijih servisa, i trenutno klijentima najinteresantnijih, jeste servis Eko vožnja. Vlasnici flota vozila u stalnom su traganju za modulima koji će im omogućiti uštede i smanjenje troškova. Opšte je poznato da način, stil vožnje direktno utiče na potrošnju goriva i na troškove održavanja vozila, svakako i na bezbednost učesnika u saobraćaju, a na kraju i na očuvanje životne sredine.
Servis Eko vožnja omogućava pregled da li je i u kojoj meri u toku vožnje bilo prekršaja (naglih ubrzanja, kočenja i skretanja), u odnosu na pređeni put. Sistem (servis) omogućava pregled da li je ruta bila optimalna ili ne, što je definisano na osnovu broja EKO penala po svakom parametru koji se meri na posmatranoj ruti. Eko penali određuju se na osnovu broja nastalih prekršaja i samog intenziteta prekršaja, a njihov opseg je od 0 do 10, gde nula označava da je sve uredno za pređenu kilometražu.
Na osnovu analiza i merenja koje smo sproveli, optimalan broj ubrzanja, kočenja i skretanja na pređenih 100 kilometara je 10 po svakom parametru (10 naglih ubrzanja, 10 naglih kočenja, 10 naglih skretanja i slično). Klijent može da menja optimalan broj prekršaja u skladu sa svojim potrebama.
Što se tiče samog intenziteta prekršaja, on se detektuje preko sile ubrzanja (merna jedinica [m/s2] ili [km/h/s]) koja se primenjuje na uređaj na sve tri fizičke ose (x, y i z), uključujući silu gravitacije.
- Merenje ubrzanja i kočenja odnosi se na promenu brzine kretanja vozila u jednoj sekundi.
– Na primer, ako je vrednost kočenja 25 km/h/s, to znači da je sila koja je korišćena za kočenje jednaka sili potrebnoj da se za samo četiri sekunde potpuno zaustavi vozilo koje se kreće brzinom 100 km/h.
- Merenje agresivnosti vožnje u skretanju odnosi se na promenu smera kretanja vozila u jednoj sekundi.
– Na primer, ako je vrednost skretanja 45 stepeni u jednoj sekundi, onda je za okret vozila od 180 stepeni (okret u suprotni smer kretanja) potrebno manje od četiri sekunde.
Omogućen je detaljan prikaz svih prekršaja na mapi, gde se može videti vreme nastanka, intenzitet i brzina kretanja nakon nastalog događaja, što predstavlja osnovu za dalje istraživanje ukoliko je to potrebno.
Na osnovu načinjenih prekršaja kreiraju se različiti izveštaji koji pokazuju stil vožnje po vozilu, po vozaču, po određenoj ruti koja je po nečemu specifična, a koje klijenti, vlasnici flote, koriste prema svojim poslovnim modelima upravljanja. Tako klijent može na osnovu dobijenih informacija da izvrši određene izmene u rasporedu vozača ili vozila po rutama, kao i da stimuliše svoje radnike na osnovu informacija da li upravljaju vozilima u skladu sa očekivanjima.
Optimalan broj ubrzanja, kočenja i skretanja na pređenih 100 km je 10 za svaki od pomenutih parametara
Moguće je u samo vozilo ugraditi zvučnu ili svetlosnu signalizaciju kojom se upozorava vozač o neadekvatnom korišćenju vozila, što bi trebalo da izazove očekivanu pozitivnu reakciju vozača, a u cilju poboljšanja sigurnosti svih učesnika u saobraćaju, na prvom mestu, a posledično i pozitivan rezultat kada su u pitanju troškovi održavanja samog vozila (količina potrošenog goriva, habanje rezervnih delova, guma itd.), kao i smanjenje emisije štetnih gasova u atmosferu.
Korisna adresa: satwork.net