BIZIT 11 - prvi dan

Sklonite se, kopiloti: upoznajte novu generaciju asistenta pokretanih veštačkom inteligencijom

Pomerite se, kopiloti: vreme je da se napravi mesto za AI agente.

PCPress.rs Image

Microsoft, Salesforce i Workday su najnoviji koji su svoje planove usmerili na „AI agente“

Ovo je poruka iz softverske industrije u poslednjim danima, dok se neke od najvećih kompanija okupljaju oko nove ideje kako da generativnu veštačku inteligenciju učine neodvojivim delom radnog života.

Microsoft, Salesforce i Workday su ovog nedelje stavili agente u centar svojih AI planova, dok su Oracle i ServiceNow takođe iskoristili godišnje korisničke konferencije ovog meseca kako bi promovisali ovu ideju. AI asistenti poznati kao kopiloti — termin koji je prvi popularizovao Microsoft — postali su glavni odgovor softverske industrije na generativnu AI koja je oslobođena lansiranjem ChatGPT-a pre skoro dve godine. Najnoviji talas AI agenata dizajniran je da ide dalje i preuzima akcije u ime korisnika. Dok su agenti postali novi front u borbi između tehnoloških divova poput OpenAI-a i Google-a, oni su se takođe pretvorili u najnoviji pokušaj softverske industrije da proda generativnu AI poslovnim korisnicima. Evolucija odražava napredak u osnovnoj tehnologiji, kao i novu marketinšku strategiju iz industrije koja želi da iskoristi tehnologiju koja je snažno promovisana, a koja još uvek nije imala značajan uticaj na njene prihode. Ako se tvrdnje industrije pokažu tačnim, prelazak sa AI asistenata na agente mogao bi otvoriti vrata mnogo disruptivnijoj fazi evolucije generativne AI, kako za radnike koje tehnologija pogađa, tako i za same softverske kompanije. Iza širenja agenata — koji se takođe široko nazivaju „agentički“ sistemi — leži niz napredaka u osnovnoj tehnologiji od prvih generativnih AI chatbota.

Poboljšana memorija omogućava sistemima da bolje razumeju kontekst, dok su mogućnosti planiranja napredovale. Agenti se takođe često povezuju sa drugim sistemima putem API-ja — interfejsa za aplikacijsko programiranje — što znači da mogu preuzimati akcije u ime korisnika umesto da samo vraćaju informacije. Najnovi talas agenata dizajniran je da deluje kao produžetak prethodnih kopilota, a ne da ih potpuno zameni. Prema rečima izvršnog direktora Microsoft-a, Satye Nadelle, softver njegovog preduzeća razvija se u „preduzetnički sloj orkestracije“, konverzacioni interfejs putem kojeg će radnici moći da kreiraju i koriste agente za obavljanje specifičnih zadataka. U početku, AI agenti se uglavnom promovišu kao alati za preuzimanje jednostavnih, rutinskih radnji, poput popunjavanja izveštaja o troškovima. Međutim, neke kompanije već hvale svoju sposobnost da se nose sa složenijim zadacima, ili čak da preuzmu neka radna mesta u potpunosti. Automatizacija sistema korisničke podrške bila je glavno područje fokusa, potencijalno zamenjujući veliki broj radnika u pozivnim centrima. Do sada, generativna AI nije značajno povećala rast prihoda softverskih kompanija. Cela softverska industrija je još uvek u „pokazi mi“ fazi kada su u pitanju kopiloti ili AI agenti, kaže Jim Tierney, investitor rasta u AllianceBernstein. „Još uvek je otvoreno pitanje kako će se ovo monetizovati“, dodao je.

Pročitajte i:  Microsoft funkcija AI za opoziv nedostupna do oktobra

Marc Benioff, izvršni direktor Salesforce-a, sugerisao je da postoji nedostatak zamaha za kopilote, rekavši za FT: „Microsoft je obmanuo kupce svojom AI strategijom, ne moraju to da rade sami. Mi to ugrađujemo u našu platformu, kupci ne bi trebalo da budu prinuđeni da obučavaju i ponovno obučavaju svoje modele.“

Softverske kompanije se klade da će kupci videti direktne koristi u produktivnosti u agentima koji mogu preuzeti cele zadatke. Prema Nadelli, kako sistemi veštačke inteligencije postaju sve sposobniji, „ modeli postaju sve više roba, a sva vrednost se stvara kako ih osnivate, usmeravate i prilagođavate sa svojim poslovnim podacima i radnim tokom“.

Dok agenti preuzimaju više tereta, to bi moglo staviti kompanije poput Apple-a, sa svojom dominantnom platformom pametnih telefona, i Microsoft-a, sa svojim aplikacijama za produktivnost na desktopu, u najbolju poziciju da pobede, kaže Tierney.

Za sada, puni efekti te promene će verovatno biti suzdržani, jer sklonost generativnih AI sistema da „haluciniraju“ čini korisnike opreznima kada im dozvoljavaju da preuzimaju nesupervizovane akcije.

Pročitajte i:  Walt Disney formira odeljenje za koordinaciju upotrebe veštačke inteligencije i proširene realnosti

„Skeptičan sam, pa čak i malo nervozan“ u vezi sa širokom upotrebom agenata, rekao je Barry Briggs, bivši glavni tehnolog u Microsoft-u, a sada analitičar u Directions on Microsoft, nezavisnoj istraživačkoj firmi.

Probabilistička priroda tehnologije znači da kupci neće moći koristiti tehnologiju za važne zadatke, već će morati da je integrišu u radne procese koji daju radnicima konačnu reč, dodao je.

Ipak, neke kompanije već tvrde da dovode tehnologiju do njenog logičkog zaključka. Prošlog meseca, Sebastian Siemiatkowski, izvršni direktor švedske fintech kompanije Klarna, rekao je da njegova kompanija ide ka smanjenju svoje radne snage za pola uz pomoć AI. Siemiatkowski je takođe izazvao reakcije u softverskoj industriji govoreći da će Klarna potpuno napustiti Salesforce i Workday i umesto toga koristiti AI za razvoj softvera koji joj je potreban za vođenje poslovanja. Ta tvrdnja se široko vidi kao izuzetak u tehnološkom svetu, s obzirom na trenutnu situaciju sa tehnologijom, iako ukazuje na ono što neki smatraju daleko disruptivnijom budućnošću.

Većina investitora u softver, međutim, smatra da će veliki pobednici biti postojeće sile u softverskoj industriji — iako je još uvek nejasno kada ili kako će se povratak tehnologije realizovati.

Pročitajte i:  DENSO i Quadric za AI poluprovodnik 

Kao produžeci kopilota, agenti su samo najnoviji korak u pokušaju današnjih vodećih softverskih kompanija da obeleže teritoriju i pripreme se za vreme kada će generativna AI napredovati do tačke kada može doneti stvarne dobitke u produktivnosti, kaže Kevin Walkush, portfelj menadžer u Jensen Investment Management.

Trenutna generacija agenata verovatno neće učiniti mnogo za prihode softverskih kompanija, dodao je, ali: „Sve se svodi na uspostavljanje njihovih plaža i dugoročno pozicioniranje.“

Čak i ako su postojeći igrači najbolje pozicionirani da pobede, prelazak na sisteme zasnovane na agentima mogao bi izazvati previranja u načinu na koji rade. Većina njih je naplaćivala korisnicima licencne takse na osnovu broja radnika koji koriste njihov softver — model koji bi bio ugrožen ako AI agenti značajno smanje broj zaposlenih.

U odgovoru, većina softverskih kompanija počela je da testira cene zasnovane na upotrebi koje povezuju njihove prihode sa obimom upita. Salesforce, na primer, kaže da će naplatiti 2 dolara za svaku „konverzaciju“ sa svojim AI agentima. Mnogi takođe govore o prelasku na cene zasnovane na rezultatima, što će im omogućiti da dele deo dobiti koje kupci ostvaruju korišćenjem softvera, iako nije jasno kako bi to moglo funkcionisati.

„Još je rano, ne znamo kako će se modeli cena razvijati“, rekao je Byron Deeter, partner u Bessemer Venture Partners i investitor u rane faze softverskih kompanija.

Kao i prelazak na oblak, kada je promena u načinu na koji softverske kompanije beleže prihode izazvala period previranja u industriji, prelazak na novi model cena za AI „može biti izazovan za javne [softverske] kompanije“, dodao je.

Izvor: Ft

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *