Snažan rast e-trgovine u Evropi
Ecommerce fondacija je objavila Izveštaj o globalnoj e-trgovini 2017. prema čijim podacima Azija ima polovinu (50%) globalnog tržišta e-trgovine. Izveštaj, objavljen 5. oktobra, je rađen na odabranom uzorku 22 najveća e-commerce tržišta u svetu, a podaci se odnose na prvi kvartal ove godine. Stručnjaci u Ecommerce fondaciji očekuju kako će globalna B2C (business to commerce) e-trgovina u ovoj godini dostići 1,84 biliona američkih dolara. Kina je najveće tržište e-trgovine s više od 681 milijardu dolara prometa, slede je SAD s prometom od 438 milijardi dolara te Velika Britanija s 196 milijardi dolara. Od država najveći rast globalno imaju Australija (40%) i Turska (31%).
Godišnji rast e-trgovine i dalje je najviši u Aziji (20%), u Severnoj Americi usporio je na samo 9%, u Južnoj Americi je skoro u globalnom proseku (16,5%), rast na Bliskom Istoku i Africi je 11%, dok je iznenađenje za mnoge snažan rast u Evropi od 19%. U globalnom rastu e-trgovine od 17% Evropa ima najveći udeo e-trgovine u BDP, njen je eGDP 4,87%, a najveći je u Velikoj Britaniji (eGDP 7,9%). Drugi najveći eGDP u svetu ima Kina (5,8%), na trećem mestu je Francuska čiji je eGDP 3,95%. Sem što ima najveći globalni eGDP Velika Britanija ima i najviše e-kupaca, (81% od ukupnog stanovništva). U Velikoj Britaniji je globalno i najviše stanovnika online, čak 98%. Na suprotnoj strani globalne lestvice je Idonezija sa samo 15% online populacije od koje je e-kupaca samo 29%. Međutim, Indonezija ima najveći globalni rast e-kupaca 24,2%. Prosečan promet e-trgovine globalno je dostigao 1.425 dolara, od 2016. rastao je 7,4%. U Ecommerce fondaciji očekuju snažan rast e-trgovine i na dalje zbog dobrih prilika u privredi, unapređenje infrastrukture za online trgovinu i prihvaćanja kulture online kupovine.
U Izveštaju o globalnoj e-trgovini 2017. ukazuje se i na povezanost društvenih mreža i trendova e-trgovine. Više od 53% e-kupaca u svetu navodi da društvene mreže utiču na njihove navike kupovine, a više od 34% deli svoja iskustva online kupovine na društvenim mrežama. Facebook je najpopularnija društvena mreža za deljenje informacija o online kupovini, svoja iskustva online kupovine na njoj deli 46% e-kupca u svetu. Najčešće to radi generacija Milenijaca (34%), slede Generacija X (29%) i Baby Bommeri (25%). Facebook je najčešće mesto deljenja iskustava online kupovine u regiji Azija – Pacifik (94% e-kupaca), slede Južna Amerika (86%), Evropa (85%), Bliski Istok i Afrika (78%) te Severna Amerika (76%).
Globalna penetracija interneta je, prema Izveštaju o globalnoj e-trgovini 2017, u prvom kvartalu ove godine, dostigla 66,4%, što je povećanje od 2,65% u odnosu na 2016. Godišnji rast penetracije interneta je 4%. U plaćanju u online trgovinama najčešće se koriste bankovne kartice, koristi ih 54% e-kupaca u svetu. Više od 61% online kupaca u svetu smatra kako kupujući u e-trgovinama plaća robu manje nego što bi je platio u tradicionalnim trgovinama pa je cena najčešći razlog opredeljenja za online kupovinu. Najveći problem online trgovine je nepoverenje potrošača, naime više od 42% e-kupaca izražava nepoverenje u online trgovine.
Izvor: SEEbiz