Spotify dostigao pola milijarde korisnika
Spotify je objavio poslovne podatke za prvi kvartal 2023. godine, u kome navodi da je dostigao 515 miliona korisnika. To je prvi put da ova kompanija prelazi brojku od pola milijarde korisnika. Upravo završeni kvartal je i globalno na drugom mestu po broju novih korisnika – u odnosu na poslednji kvartal 2022. godine broj korisnika je povećan za pet procenata, a u odnosu na isti kvartal prošle godine, za 22 procenta. U apsolutnim brojkama, broj korisnika je povećan za 26 miliona, što je čak za 15 miliona više od broja koji je Spotify predviđao. Navedeno je da rast ostvaren na svim tržištima, kao i u skoro svakoj starosnoj grupi.
Najveći rast korisnika je u besplatnoj verziji, koja se izdržava objavljivanjem reklama. Broj premium korisnika je nešto manji od ukupnog proseka, sa povećanjem od dva procenta u odnosu na prethodni kvartal, i 15 procenata u odnosu na prethodnu godinu, tako da ih sada ima ukupno 210 miliona. Ipak, i to je za tri miliona korisnika veći rast od očekivanog.
Kada su finansije u pitanju, Spotify je u prethodnom kvartalu zabeležio neto gubitak od 156 miliona evra. To je značajno veći gubitak u odnosu na prvi kvartal 2022. godine, kada je on iznosio (samo) 6 miliona evra, ali je i nešto bolje u odnosu na poslednji kvartal 2022. godine, kada je zabeležen gubitak od 297 milion evra.
To je verovatno i uzrok što je u poslednjih nekoliko meseci Spotify otpustio oko 600 zaposlenih, što je oko šest procenata od ukupno 9.800 zaposlenih, koliko ih je bilo krajem 2022. godine.
Istovremeno, u izveštaju se navodi i da će se kompanija u narednom periodu više fokusirati na svoj osnovni biznis. S tim u vezi, najavljeni su planovi da se ugase Spotify Live (live audio aplikacija), kao i Heardle (igra pogađanja pesama).
Izvor: Engadget