Srbi, Internet i Facebook – ljubav na prvi pogled
Srbi više nemaju strah od novih tehnologija! Ovu tezu potkrepljuju i sveža istraživanja Republičkog zavoda za statistiku, prema kojima internet priključak ima oko 39 odsto domaćinstava u Srbiji. S druge strane, čak 54 odsto građana ove zemlje nikad nije koristilo internet, što nas i dalje svrstava na začelje kolone među evropskim zemljama. Međutim, ako to uporedimo sa 2006. godinom, kada je priključak na mrežu imalo tek 18 odsto domaćinstava, napredak je više nego očigledan.
Sve više internet korisnika u Srbiji
Pošto smo poznati kao druželjubiv narod, iskoristili smo i onlajn mrežu da unapredimo ovu nacionalnu osobinu. Srbi, sva je prilika, internet najviše koriste da bi išli na Fejsbuk – a prema evropskim podacima nalog, odnosno profil na ovoj socijalnoj mreži ima neverovatnih 30 odsto građana Srbije.
Naša zemlja, sa čak 2.716.350 otvorenih naloga na ovoj društvenoj mreži ubedljivo je prva u regionu i na visokom 17. mestu u Evropi. Od decembra 2009. godine do danas, broj korisnika Fejsbuka u Srbiji uvećao se za oko 40 odsto!
Poređenja radi, u našem okruženju, Hrvatska ima 1,37 miliona, BiH 1 milion, Makedonija 838.000, Slovenija 650.000, a Crna Gora 269.000 korisnika Fejsbuka.
Osim da bi se „lajkovalo” sve i svašta na ovoj društvenoj mreži, računari i internet u Srbiji uglavnom se koriste i za „besplatno” preuzimanje filmova i muzike sa interneta. Uprkos svesti o tome da je u pitanju poprilično nelegalan čin piraterije, mladi, uglavnom u hroničnoj besparici, jedino na taj način mogu da dođu do najnovije ponude i „projekata” iz sveta muzičkog ili filmskog šoubiznisa. Uostalom, ko to još i u svetu kupuje albume u klasičnim CD radnjama?
Rekorderi u regionu: Srbi obožavaju Fejsbuk
Podaci iz sveta govore nam da će se razvoj i širenje interneta na svim meridijanima nastaviti nesmanjenim tempom. Poznata američka informatička kompanija Cisco u svojoj godišnjoj prognozi predviđa da će do 2015. blizu tri milijarde ljudi, ili više od 40 odsto očekivane svetske populacije, koristiti internet.
Pojedine razvijene zemlje već su danas dosegle potpunu „saturaciju” onlajn tržišta: Švedska, Holandija i Norveška, na primer, dotakle su svetski ideal – tamo više od 90 odsto ljudi koristi internet.
I da se vratimo popularnom fenomenu u Srba – Fejsbuku. U svetu trenutno postoji čak 642,5 miliona članova, a prema procenama, do kraja 2012. godine ova mreža će imati milijardu korisnika! Ukupna „vrednost” ove društvene mreže prevazilazi 50 milijardi dolara, a čuveni američki biznis magazin „Forbes” procenio je da je tržišna vrednost Fejsbuka veća nego što je imaju imaju kompanije kao što su Boing, Soni, Najki ili vodeći svetski proizvođači automobila. Čak 24 odsto deonica kompanije Fejsbuk u vlasništvu je njenog osnivača, 27-godišnjeg Marka Cukerberga.
Sudeći po popularnosti svog izuma u Srbiji, Marko zvani Kocka Šećera glat bi pobedio na izborima, ukoliko bi bilo dovoljno da se „lajkuje“ njegovo ime na glasačkom listiću. Morali bi Srbi da smisle način kako da se oduže ovom momku koji im je otvorio nove internet vidike i unapredio društvenu komunikaciju. Snajku da mu nađu, možda?
Izvor: Urketov blog