Srećna Nova digitalna godina
Šta nas sve čeka u digitalu u 2019. godini? Šta možemo očekivati od machine learning‑a? Stiže li nam više ta budućnost koju smo nekada crtali flomasterima? Tekst je počeo šljokicama, odnosno digitalnim trendovima u 2019. Ipak, neke stvari su sigurne, a to je da smo u Srbiji… zato evo na šta treba obratiti pažnju u sledećoj godini. Sipajte omiljeno piće pa da krenemo!
Veštačka inteligencija radi svaki dan
Dok vi bezbedno surfujete u toplini svoga doma, Google sve vreme uči. Uči dok pretražujete, uči kako se ponašate, uči kako govorite i na osnovu toga svaki dan sve više usavršava svoje alate. Chat botovi koji su postali obavezni, pogotovo u kompanijama koje imaju zahtevnu korisničku podršku, mogu vam sačuvati mnogo novca. Machine learning odvija se velikom brzinom i posao za koji je vama nekada trebalo po nekoliko sati, sada se obavlja u samo nekoliko sekundi i to mnogo bolje zbog procesiranja velikog broja podataka u kratkom roku. Možemo očekivati da će se mnogi dosadni i dugački poslovi automatizovati, što već vidimo na primeru Programmatica i Google Smart oglasnih kampanja koje rade vaš posao… i to mnogo bolje.
Voice search i oglašavanje
Skoro jednu trećinu pretraga na Google‑u čine glasovne pretrage. Prepoznavanje govora usavršava se svaki dan, a kako je govor nešto kompleksniji od proste pretrage u nekoliko reči, oglašivači, ali i sam Google moraće da se pozabave nešto drugačijim i dužim search terminima. Do 2020. godine pola pretraga na Internetu biće glasovno (Izvor: ComScore). To znači da je potrebno prilagođavanje SEO strategija, ali i strategija oglašavanja.
People first
Voleli mi pojam „influenser“ ili ne, činjenica je da pojedinci s velikim zajednicama na društvenim mrežama čine trend u porastu. Ljudi će uvek više verovati jednoj poruci osobe koju prate nego desetinama vaših superzanimljivih objava. Budući da je influenserima teško da zadrže svoju autentičnost kada ih mnogi brendovi kontaktiraju, ljudi će se sve više okretati onim mikroprizemnijim influenserima koji će ostati dosledni.
Jedinstvenost je najskuplja
Pošto je Google svakim danom sve „pametniji“, kao i softveri koji prepoznaju koliki ste kopi‑pejstovac na Internetu, jedinstven sadržaj biće najskuplja stvar na digitalnoj pijaci. Možda nećete platiti skupo ako kopirate druge, ali će vas Internet giganti izbaciti iz svog društva. Google će znati kada pišete dosadne informacije koje nikoga ne zanimaju. Jednom rečju, moraćete da se potrudite da bi vas primetili.
Sve je više ponuđača i svi nude sve najbolje, ali razmislite, šta vi imate što drugi nemaju i zašto bi neko koristio baš vaše usluge a ne neke druge? To je ono što će napraviti razliku, doneti profit i prosce usluga pred vaš prag.
Monopol društvenih mreža
Društvene mreže okupiraju veliki deo našeg vremena, a njihovi vlasnici često pronalaze nove načine da naplate ogromnu korisničku bazu. Razmatranje samo jedne društvene mreže u poslovanju više neće davati rezultate. Ono što možete dobiti na YouTube‑u ne možete pronaći na Facebook‑u i tako dalje. Kreiranje strategija komunikacija i oglašavanja na društvenim mrežama nešto je u šta ćete jednostavno morati da ulažete.
Pravićemo se da nas nema
Naš život više se ne deli na offline i online. Internet je sastavni deo našeg života u svim njegovim fazama i sferama. Stariji od 55 godina su kategorija koja je u najvećem porastu na Facebook‑u. Ljudi skoro svaki svoj problem prvo guglaju. Ako poslujete u bilo kojoj oblasti i niste napravili bar sajt, gubite puno. Svaki dan i svaki sat. Poruke kojima ubeđujemo jedni druge zašto nam je potreban Web ili neka društvena mreža, trebalo bi da su savladano gradivo još pre nekoliko godina.
Internet će u svojim pokušajima da vam bude novi najbolji prijatelj morati da uloži puno personalizacije, automatizacije i prepoznavanja onoga što ste baš pomislili da vam treba. Sledeća godina biće digitalno uzbudljiva!