Šta će Beogradu metro, kad će imati leteće autobuse?
Dok traju pregovori oko novog ugovora sa FIAT-om o nastavku proizvodnje FIAT 500L automobila, predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je novo revolucionarno rešenje koje će unaprediti srpsku ekonomiju, ali i život građana. Nakon posete Kini, predsednik je najavio proizvodnju letećih automobila.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je zamolio kineskog predsednika Si Đinpinga da pomogne Srbiji u tehnološkom unapređenju, odnosno da kineske firme u Srbiji razvijaju visoke tehnologije kako bi se sprečio odlazak mladih iz zemlje. On je novinarima posle sastanka sa kineskim predsednikom rekao da se nada bi kineski investitori u Srbiji mogli da otvore fabriku električnih automobila i autobusa, kao i da proizvode “leteće automobile”.
“Imamo neke ideje koje sam dobio posle razgovora sa šeikom Muhamedom Bin Zajedom, nešto oni rade i zajedno”, rekao je Vučić.
Saradnja sa Kinezima prešla je, prema njegovim rečima, u drugu fazu i sada se odobravaju preferencijalni krediti, a značajna su i ulaganja u privredu.
Prvo leteći automobili, a nakon toga i autobusi?
Odluka da se u Srbiji prave kineski leteći automobili je zaista odličan korak koji će nesumnjivo pomoći da se smanje gužve u gradu. S obzirom na to da je Beogradski metro planiran za 2027. godinu, javlja se potreba za alternativnim prevoznim sredstvom. Kako će se letelice sklapati u Srbiji, sigurno će biti mnogo dostupnije jer će se prodavati kao domaći proizvod, poput modela Fijata.
Podsetimo, prve ideje o metrou su postojale još u vreme međuratnog perioda, a svakako je najpoznatiji projekat pet linija gradskog i četiri linija regionalnog metroa iz 1976. godine, kada je gradonačelnik bio Branko Pešić.
Svakako da je u narednim godinama logično da se započne i projekat letećih autobusa, naročito kada je reč o boljem povezivanju predgrađa uz poboljšanje međugradskih linija. Na ovaj način bi građani vrlo brzo prelazili s jednog na drugi kraj grada, a samim tim bi se i rasteretio budući metro, ali i povezale razdvojene železničke i autobuske stanice (Prokop, Autokomanda, Topčider, Autobuska stanica Novi Beograd…)
Nestrpljivi smo da vidimo kako će izgledati Srbija za nekoliko godina kada problemi u saobraćaju postanu stvar prošlosti.
Izvor: Beta
Njuz?