BIZIT 11 - prvi dan

Svetlosna navigacija autonomnih vozila namenjena pešacima

Najveći problem kod autonomnih vozila u saobraćaju je što ostali učesnici u saobraćaju ne mogu da predvide njihovo ponašanje. Obična signalizacija je možda dovoljna kada sve teče po planu, ali ako se dođe do potencijalno komplikovanijih situacija, nemoguće je predvideti kako će AI u vozilima da se ponaša.

PCPress.rs Image

Jaguar Land Rover u svom prototipu autonomnog vozila predstavio je interesantno rešenje – svetlosnu signalizaciju koja će biti jasna svim učesnicima u saobraćaju. Ovo vozilo koristi tehnologiju pokretnih izvora svetala, kako bi ih projektovao ispred sebe i pokazivao pravac kretanja. Na primer, ukoliko planira da skrene u jednu stranu, projektovana svetla će takođe biti ukošena na tu stranu, pa će pešaci koji se nalaze u blizini znati nameru vozila, čak i ako ne vide migavce. Takođe, ukoliko vozilo planira da koči, linije projektovanog svetla će se međusobno približavati, a kada je planirano ubrzanje, rastojanje između linija će se povećavati.

Pit Benet, menadžer istraživanja mobilnosti u Jaguar Land Rover-u, naveo je da se u kompaniji trenutno radi na razumevanju koliko informacija bi autonomno vozilo trebalo da deli sa pešacima da bi steklo njihovo poverenje u saobraćaju. Ljudi moraju da se naviknu na nove tehnologije i moraju da se nauče da im veruju. Kada su autonomna vozila u pitanju, najvažnije je da pešaci steknu sigurnost da će moći da pređu ulicu na bezbedan način. Zato ovo pionirsko istraživanje formira osnove za dalji razvoj kako će autonomna vozila u budućnosti ostvarivati interakciju sa ljudima.

Pročitajte i:  DENSO i Quadric za AI poluprovodnik 

Izvor: Cnet

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , ,