Tesla tužena nakon sudara jer “pravi opasna kola”
Kompanija Tesla tužena je zbog saobraćajne nesreće u kojoj je učestvovalo vozilo Tesla S. Interesantno je da do nesreće nije došlo zbog kvara na automobilu već zbog neprilagođene brzine. Upravo je to razlog podnošenja tužbe jer porodica poginulog u nesreći smatra da je vozilo bilo previše opasno.
Nesreća se dogodila nakon što se vozač pri brzini od preko 186 km/h zakucao u zid i odbio na banderu. Baterija koja se nalazi u Tesla S modelu se pritom zapalila, uništivši automobil u roku od 5 minuta. Porodica suvozača (ujedno i vlasnika automobila) smatra da je baterija bila neispravna i da kompanija nije primenila ograničenja koja je uspostavila porodica.
Naime, poginuli vozač Barret Riley je pre dva meseca dobio kaznu jer je vozio 180 km/h. Nakon toga su njegovi roditelji ograničili brzinu na 136 km/h u Tesla S vozilu. Međutim, u tužbi se tvrdi da je limiter uklonjen kad su kola servisirana u Tesla centru par nedelja kasnije.
Tesla tužena nakon sudara zbog problema sa baterijom?
Roditelji poginulog suvozača Edgara Monserratta Martineza takođe smatraju da je Tesla S model defektan i nerazumno opasan. Oni tvrde da baterija nije dovoljno zaštićena u slučaju kvara ili udesa. U tužbi se tvrdi da se baterije tako brzo zapale da ne pomaže ni pravovremeno gašenje požara. Takođe se tvrdi da postoje desetine slučajeva širom sveta gde su se Tesla S baterije zapalile usled saobraćajne nesreće.
S druge strane, prema Nacionalnoj protivpožarnoj asocijaciji (NFPA), američki vatrogasci su imali 152.300 intervencija gde su se obični automobili zapalili u periodu od 2006. do 2010. godine. Povodom ovog slučaja kompanija Tesla je izdala zvanično saopštenje:
“Naše misli su sa porodicom koju je pogodila tragedija. Na žalost, ni jedan automobil ne može da izdrži sudar izazvan ovolikom brziom. Tesla Speed Limit Mode koji omogućava vlasnicima vozila da ograniče svoja vozila i ubrzanje je uveden prošle godine posvećen je sinu naše mušterije Barrettu Rileyu koji je tragično preminuo u nesreći.”
Izvor: Ars Technica