TikTok i “saveti mladih tinejdžera”
Grupa od 15 tinejdžera će savetovati kompaniju o pitanjima koja utiču na njene najmlađe korisnike.
Savet je sastavljen od 15 tinejdžera
Prošlog leta, TikTok je najavio planove da formira “savet mladih” tinejdžera kako bi savetovali kompaniju kao deo šireg napora da unapredi sigurnosne funkcije za najmlađe korisnike aplikacije. Ta grupa je sada zvanična. Zapravo oni su već počeli da se sastaju sa kompanijom, uključujući izvršnog direktora Shou Chew-a.
Ova najava stiže u vreme dok se TikTok bori protiv zakona koji bi naterao matičnu kompaniju ByteDance da proda aplikaciju ili se suoči sa zabranom u Sjedinjenim Američkim Državama. Kao deo tog napora, kompanija je pokušala da mobilizuje svoje korisnike, mnoge od njih tinejdžere, da se suprotstave toj meri. Kritičari TikTok-a često navode bezbednost mladih kao jedan od najznačajnijih rizika koje aplikacija predstavlja.
Nije jasno da li će novoformirani savet mladih mnogo doprineti da se suprotstavi toj percepciji. Kompanija navodi da je grupa već uticala na predstojeću kampanju medijske pismenosti u Sjedinjenim Američkim Državama koja će “biti usmerena na dezinformacije, sadržaj generisan veštačkom inteligencijom i još mnogo toga.”
Privatnost i bezbednost korisnika
Savet je sastavljen od 15 tinejdžera iz SAD-a, Velike Britanije, Brazila, Indonezije, Irske, Kenije, Meksika i Maroka. Takođe, savet je dao svoj stav o “portalu za mlade”, koji pruža resurse za privatnost i bezbednost unutar same aplikacije.
Prema TikTok-u, savet je namenjen savetovanju o sigurnosnim politikama i pitanjima koja često utiču na tinejdžere. Takođe, grupa sarađuje sa britanskom organizacijom za bezbednost na internetu Praesidio Safeguarding, koja je pomogla u odabiru članova saveta. Prema izveštajima TikTok-a, svi članovi su plaćeni. Kompanija napominje da je izvršni direktor Shou Chew prisustvovao poslednjem sastanku u februaru. Tada je savet mladih zatražio od TikToka da podeli više detalja o tome kako funkcionišu prijavljivanje i blokiranje unutar aplikacije.
Iako još uvek nije jasno koliki i ako uopšte i bude imao uticaj, savet mladih na politiku kompanije ove promene svakako naglašavaju koliko su tinejdžeri važni za platformu. TikTok je jedna od najdominantnijih aplikacija među tinejdžerima u SAD-u, trenutno najvećem tržištu kompanije. Kompanija se takođe oslanjala na njih da se suprotstave zakonu koji bi mogao dovesti do zabrane aplikacije, iako ti napori možda imaju suprotan efekat.
Izvor: Engadget