Tri osobine koje Apple ne može da obuči svoje zaposlene
Apple je jedan od najpoželjnijih poslodavaca na svetu. Kažu da je teže zaposliti se u Apple-ovoj prodavnici nego upisati se na Harvard. Ako želite da radite na takvom mestu, pretpostavljate da je neophodno da budete stručnjak za tehniku, ali to nije tačno. Apple kaže da vas može naučiti o tehnologiji. Ono što ne mogu da vas nauče su takozvane „soft“ veštine potrebne za dobro zastupanje kompanije.
Sajtovi poput Glassdoor-a nude osobama koje traže posao mogućnost da pristupe anonimnim komentarima ljudi koji su prošli kroz proces razgovora za posao sa Apple-om. Čitajući ih, brzo uviđate šablon: Apple koristi bihejvioralne tehnike intervjua i voli kandidate koji govore glasnije i čija priča ležerno teče. U stvari, jedan uspešan podnosilac prijave je najbolje sročio šta zapravo kompanija traži: „Apple gleda kako pričate više od onoga šta znate. U redu je ako ne znate odgovor na pitanje, ali nemojte samo reći: „Ne znam“. Apple voli priču tako da slobodno pustite svoju unutrašnju J.K. Rowling! Sve u svemu, budite sigurni, puno se smejte, nemojte biti nervozni i ostanite mirni.“ Štaviše, ako tražite šablone u Apple-ovim pitanjima u vezi sa ponašanjem, shvatićete da traže tri stvari za koje znaju da ne mogu da nauče zaposlene. Apple vrlo pažljivo pregleda svakog kandidata kako bi bili sigurni da već poseduju ove tri važne veštine:
- Samopouzdanje – Kupci ne kupuju stvari od ljudi koji nemaju samopouzdanje. Ako ne možete da izgledate kao da znate o čemu pričate i pouzdano na poslu, Apple korisnici mogu da sumnjaju u to što govorite.
- Znate kako da razgovarate sa ljudima – Vaš posao u Apple prodavnici je da pomognete kupcima. Ako vam ne prija razgovor sa nepoznatim osobama, i ne započinjete razgovor lako, verovatno nećete uživati ili uspeti u ovom poslu.
- Ljubazni ste – Maya Angelou, afroamerička spisateljica, je rekla: „Naučila sam da će ljudi zaboraviti ono što ste rekli, ljudi će zaboraviti šta ste uradili, ali ljudi nikada neće zaboraviti kako su se osećali zbog vas.“ Apple-ove kupce može da plaši nova tehnologija. Zaposleni u radnji treba da omoguće potrošačima da se osećaju zadovoljnim svojom odlukom što ulažu u Apple tehnologiju.
Jedna od važnih stvari je povratna informacija u procesu revizije zapošljavanja i bez obzira ako je odgovor negativan ne bi trebalo tako lako da odustajete. Mnogi ljudi koji su objavili komentare ukazuju na to da je trebalo nekoliko pokušaja pre nego što su dobili posao kod svog poslodavca iz snova. Što se tiče poslodavaca u Srbiji nedavna studija je pokazala da od ukupnog broja anketiranih skoro 86 odsto kandidata nije dobilo povratnu informaciju od poslodavca, što u velikoj meri utiče na sam imidž kompanije, te je 60 odsto anketiranih reklo da se ne bi ponovo prijavili na oglas poslodavca, a preko 64 odsto kandidata ne bi preporučili bliskim osobama da konkurišu na oglase tog poslodavca. Međutim, ako želite da radite za Apple, ili bilo koju drugu kompaniju, morate da imate plan kog ćete se pridržavati. Odbijanje znači „ne, ne danas“. To ne znači „ne, nikada“, osim ako ne odustanete! Ako niste uspeli iz prvog puta da ostvarite svoj cilj ne znači da nećete, možda već sutra.
Izvor: Inc.com