U prvoj polovini 2019. na mobilne aplikacije potrošeno skoro 40 milijardi dolara
Kompanija Sensor Tower je u svom istraživanju analizirala vrednost i trendove na tržištu aplikacija za dva najpopularnija mobilna operativna sistema, Android i iOS. Istraživanje je uključivalo preuzimanja sa službenih prodavnica aplikacija Google Play i App Store-a, a utvrđeno je da su korisnici na mobilne aplikacije samo u prvoj polovini ove godine potrošili 39,7 milijardi američkih dolara.
Reč je o podacima koji su za 15% veći u odnosu na isti period prošle godine, što znači da bi u drugoj polovini 2019. godine kao i u kompletnoj 2019. godini trebalo očekivati rekordnu potrošnju na mobilne aplikacije, jer će ta brojka samo rasti. Korisnici Apple-ovog iOS-a zabeležili su potrošnju od 25,5 milijardi američkih dolara preko App Store-a (13% više u odnosu na prvu polovinu prošle godine), dok su Android korisnici imali potrošnju od 14,2 milijarde dolara (rast od 20% u odnosu na prvu polovinu prošle godine).
Najveća potrošnja što se tiče aplikacija zabeležena je u sektoru igara koji beleži potrošnju od 29,6 milijardi američkih dolara. U prvoj polovini godine zabeleženo je 56,7 milijardi preuzimanja aplikacija (11,2% više u odnosu na prvu polovinu prošle godine) od čega 42 milijarde odlazi na Android aplikacije, a na iOS 14,2 milijardi preuzimanja. Ipak uprkos manjem broju preuzimanja iOS aplikacije i dalje beleže prihode koji su dvostruko veći u odnosu na Android aplikacije.
Pet najčešće preuzimanih aplikacija na obe platforme su po redu WhatsApp, Facebook Messenger, Facebook, TikTok (aplikacija za stvaranje kratkih video isečaka) i Instagram.
Izvor: TechCrunch