U Sijetlu električni skuteri potisnuli bicikle
Izveštaj o udelu skutera u Sijetlu pokazuje veliku potražnju za opcijom mobilnosti dok se bicikli guraju u stranu
Elektrika u modi
Bez obzira da li ste ljubitelj vožnje na njima ili vam smeta što morate da ih obilazite trotoarima, čini se da su električni skuteri tu da ostanu kao opcija prevoza u Sijetlu.
Nedavni izveštaj Ministarstva saobraćaja Sijetla nudi detaljan uvid u to ko je učestvovao u gradskom pilot programu deljenja skutera od oktobra 2020. Izveštaj nudi brojke o tome koji se skuteri najviše koriste, kuda se vozači kreću, zašto su ljudi odlučili da koristite skutere, koliko ljudi je povređeno i još mnogo toga.
Prema SDOT-ovom kratkom pregledu pilot programa — 260.000 vozača je obavilo 1,4 miliona putovanja skuterom od oktobra 2020. do septembra 2021.
U Sijetlu je bilo u proseku dostupno 2.600 skutera svakog dana, a taj broj je stalno rastao tokom vremena, dostigavši vrhunac od otprilike 5.100 skutera prošlog septembra.
Najpopularnije destinacije za putovanja su u centru grada.
Najčešći razlog zašto ljudi koriste skutere bio je u društvene ili rekreativne svrhe (43%).
Kao deo ankete o vozačima bicikala i skutera, SDOT je dobio više od 5.000 odgovora od ljudi koji su koristili skutere.
Svrhe putovanja skuterom su: putovanje na posao (22%); poslovi (12%); restoran ili bar (15%); kupovina (6%); društveni život (43%); nešto drugo (1%).
Bezbednost na prvom mestu
Bezbednost je bila vodeća briga kada je Sijetl prvi put razmišljao o uvođenju skutera na gradske ulice. Pomisao na to da se uglavnom vozači bez kaciga mešaju sa automobilima, autobusima i pešacima izazvala je strah kod posmatrača koji razmišljaju o mobilnosti .
Prema izveštaju približno 11% od ukupnog broja ispitanika u anketi je prijavilo povredu, dok je 2,3% ukupnog broja ispitanika zatražilo medicinsku pomoć, a 8% je prijavilo povredu, ali je reklo da nije tražilo medicinsku pomoć. Neki ljudi su prijavili da su povređeni, ali nisu rekli da li su zatražili medicinsku pomoć ili ne.
Razlozi za prijavljene povrede uključivali su nesvesnost promena u prednosti puta i prepreka kao što su podignuti trotoar, udarne rupe ili krhotine. Neki su primetili nepažnju vozača i udarce ili potrebu da skrenu od onih koji su se vozili preblizu.
Zabrane i kazne
Zajednički skuteri i bicikli koji su nepropisno parkirani mogu dovesti do dodatnih 20 USD naknade za vožnju.
Vožnja skutera trotoarima je takođe zabranjena, ali je istraživanje pokazalo da je 22% ljudi putovalo trotoarom, dok se 78% vozila biciklističkom stazom, stazom za zajedničku upotrebu ili ulicom, gde je vožnja skuterom dozvoljena.
Porast skutera došao je na račun udela bicikala u Sijetlu, gde su narandžasti, zeleni, žuti i crveni električni bicikli i bicikli za pomoć pedalama nekada bili sveprisutni na gradskim ulicama.
Izvor: GeekWire