Uber od taksija do kamiona
Život vozača kamiona podrazumeva i neke romantične, analogne momente, koji su ušli i u mnoga antologijska filmska ostvarenja, te podrazumevaju duge dane na autoputu, obroke iz restorana pored kojih se prolazi, kao i neizbežni kantri soundtrack. Ipak, sve to bi uskoro moglo da postane deo potpuno drugačijeg procesa.
Iako se Uber teško uklapa u prethodno opisane slike, najveći tehnološki startap ipak planira da izađe na otvorene puteve. Tako bi Uber Freight, koji je kreiran pre dve godine, mogao da u svet kamiona uvede isto ono što je učinio u okviru evolucije taksi servisa – da smanji troškove prevoza, te za sebe uzme veliki deo tržišta, a tako što će tradiciju zameniti pametnim telefonima i GPS signalom.
Ako uspe u ovom poduhvatu, Uber bi mogao da osvoji mnogo veće tržište od onoga koje se tiče taksi prevoza, te utiče na sudbine 3,5 miliona vozača kamiona, koliko ih je u Sjedinjenim Američkim Državama bilo 2016. godine. Iz kompanije tvrde da u okviru kamionskog prevoza nije bilo velikih promena u poslednjih 30 – 40 godina, a od kada se pojavila moderna teretna prikolica, te kamioni obično trećinu puta pređu bez tereta, što krajnji korisnici na kraju ipak plaćaju, pa ima mnogo nepotrebnih gubitaka.
Uber Freight ja zvanično lansiran pre godinu dana u Teksasu, te se od tada proširio na sve države osim Aljaske i Havaja. Uz pomoć aplikacije vozači mogu da se prijave za prevoz nekog tereta danima ili nedeljama unapred, a iz kompanije kažu da planiraju da ovaj model prošire na ceo svet.
Iz Udruženja vozača kamiona kažu da iz Uber-a još uvek nisu objavili nikakve statističke podatke koji se tiču ovog dela industrije, te ističu da se, dok Uber traži licencirane vozače, u svetu vozača kamiona posao zasniva na iskustvu, poverenju, te vezama koje su se gradile decenijama, i garantuju visok nivo stručnosti i bezbednosti.
Izvor: The Guardian